مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:با توجه به این که سامانه استعلام اراضی به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متصل شده از این رو مستندات پلاک های استان در حال بارگذاری در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بوده و تمامی استعلام اراضی از طریق این سامانه است.

سامانه استعلام اراضی به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متصل شده است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حمید سلامتی اظهار کرد: ز ابتدای آغاز به کار سامانه پنجره مدیریت واحد زمین در استان (در آذرماه ۱۴۰۱ تا کنون)، کل تغییرات شناسایی شده در استان ۳۵۰ مورد بوده که از این تعداد ۳۱ مورد درحوزه این اداره کل است.

وی ادامه داد: از ۳۱ مورد اعلام شده با بررسی یگان حفاظت این اداره کل، ۱۵ مورد آن تخلف تشخیص داده شده و برای اعمال قانون به واحد حقوقی ارسال شد و تاکنون برای ۹ مورد منجر به صدور رای ۶ مورد باقی مانده در دست بررسی و تشکیل پرونده برای جهت صدور حکم است.

سلامتی یادآور شد: با توجه به این که سامانه استعلام اراضی به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متصل شده از این رو مستندات پلاک های استان در حال بارگذاری در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بوده و تمامی استعلام اراضی از طریق این سامانه است.

به گفته وی برای استفاده از سامانه استعلام اراضی، متقاضی می تواند از طریق دسترسی به اینترنت یا مراجعه به دفتر پیشخوان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کند.

وی ادامه داد: متقاضی دریافت استعلام اراضی برای درخواست خود می‌تواند به آدرس https://iraneland.ir مراجعه کند.

به گفته سلامتی، مشخصات یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار عرصه جنگلی، مرتعی و ساحلی در این استان در سامانه پنجره مدیریت واحد زمین ( استعلام اراضی) ثبت شده است.

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با فراهم ساختن سه امکان پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، مدیریت درخواست متقاضیان خدمات حوزه زمین و همچنین مدیریت فرآیندهای بین دستگاهی راه‌اندازی شده و قرار است، مانع هرگونه تصرف غیرقانونی و دست‌ درازی به اراضی و املاک شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار