مدیر کل تعزیرات حکومتی گلستان عنوان کرد؛

مدیر کل تعزیرات حکومتی گلستان گفت:تعزیرات به عنوان یکی از دستگاه‌های نظارتی، نیازمند تعامل با رسانه‌ها است و اطلاع رسانی سالم رسانه‌ها موجب شفافیت عملکرد این نهاد نظارتی می‌شود.

تعزیرات به عنوان دستگاه‌ نظارتی، نیازمند تعامل با رسانه‌ها است

به گزارش گلستان 24، تقی حسام اظهار کرد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی فقط با وجود رسانه‌ها دیده می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: سالانه ۱۵ تا ۱۷ هزار پرونده وارد تعزیرات حکومتی گلستان می‌شود.

وی افزود: این پرونده‌ها معمولاً در سه بخش فروش کالا، ارائه خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان است.

حسام ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های وارده مربوط به حوزه گران فروشی، کم فروشی، تقلب و احتکار است و ۱۵ الی ۲۰ درصد پرونده‌ها در رابطه با حوزه بهداشت، درمان و قاچاق کالا و ارز است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه گلستان در حوزه قاچاق کالا استان پایلوتی نیست در نتیجه پرونده‌های زیادی در این رابطه تشکیل نمی‌شود اما در بخش قاچاق چوب آمار چشمگیری داریم.

مدیر کل تعزیرات حکومتی گلستان ادامه داد: سال گذشته نزدیک به ۵ هزار پرونده از تعداد ۱۷ هزار پرونده وارده به تعزیرات مربوط به حوزه بهداشت و درمان بوده است.

وی با بیان اینکه مأموریت‌های این نهاد نظارتی افزایش یافته است، گفت: نظارت بر مدارس و سرویس‌های مدرسه، نظارت بر شهریه‌ها، طرح نظارتی ماه رمضان، عید نوروز و ساماندهی مشاوران املاک از برنامه‌های نظارتی تعزیرات است.

حسام با اشاره به اینکه نظارت بر مشاوران املاک و ساماندهی آنان در هیچ دولتی اجرا نشده بود، گفت: این طرح در راستای تنظیم بازار مسکن و مقابله با گران فروشی در دولت سیزدهم کلید خورد و مردم نیز رضایت مندی زیادی از اجرای آن دارند.

وی افزود: در همین راستا از زمان اجرای طرح تعداد ۱۶۰ فقره پرونده تشکیل و متخلفان مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جریمه شده‌اند.

حسام گفت: تا بحال ۶۰ بنگاه مشاور املاک بدون پروانه نیز پلمب شده است.

وی افزود: کاهش اعمال مجازات از این رو صورت می‌گیرد که فرد یا افراد که به دنبال تخلف هستند از مجازات‌ها درس عبرت گرفته و اجازه انجام آن را به خود ندهند.

حسام افزود: در این بین رسانه‌ها به عنوان انعکاس دهنده عملکرد دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف و اطلاع رسانی دقیق نیز نقش مهمی در پیشگیری از تخلف‌ها دارند.

وی گفت: تعزیرات به عنوان یکی از دستگاه‌های نظارتی، نیازمند تعامل با رسانه‌ها است و اطلاع رسانی سالم رسانه‌ها موجب شفافیت عملکرد این نهاد نظارتی می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار