رئیس دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: پس از اطلاع از انبار نهاده‌های دامی در استان همدان، رئیس قوه قضاییه طی تماس تلفنی دستور داد بخشی از این نهاده‌ها به استان گلستان اختصاص یابد و تاکید شد اقدامات لازم برای انتقال و مصرف آن‌ها در بخش دام و طیور انجام شود.

حذف تشریفات اداری برای انتقال 31 تن نهاده دامی بندر امام خمینی به گلستان

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی اظهار کرد: بلافاصله پس از دستور رئیس قوه قضاییه جلسه‌ای با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی و معاونت امور دام استان در دادگستری تشکیل و در تماس با رئیس کل دادگستری استان همدان مقرر شد روند انتقال ذرت‌ها به استان گلستان تسریع شود و همکاری‌های لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: در حال حاضر حدود نیمی از نهاده‌های تخصیصی به استان گلستان انتقال یافته و در اختیار شرکت چیکا که ۲۶ درصد تخم مرغ کشور را تولید می‌کند و بزرگترین تولیدکننده تخم مرغ کشور محسوب می‌شود، قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: طی تماسی با مدیر شرکت چیکا، انتقال نهاده‌های دامی از سوی رئیس این شرکت تایید و اعلام شد حدود نیمی از نهاده‌ها انتقال یافته و مابقی نهاده‌ها نیز به مرور در حال بارگیری است.

آسیابی افزود: پس از تماس رئیس دستگاه قضا و تاکید بر توزیع نهاده‌های دامی و باتوجه به اینکه کارخانه چیکا دارای چرخه کامل تبدیل نهاده‌های دامی به خوراک طیور است در این زمینه پیگیری‌های لازم برای تامین نهاده‌های بیشتر برای این کارخانه از سوی دادگستری صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت:در همین رابطه مطلع شدیم مقدار قابل توجهی ذرت و نهاده دامی وارد بندر امام خمینی (ره) شده است که با پیگیری‌های تلفنی صورت گرفته با رئیس کل دادگستری استان خوزستان و بدون هیچ تشریفات اداری اضافی، موافقت انتقال ۳۱ هزار تُن نهاده دامی از نوع کنجاله سویا از استان خوزستان به استان گلستان گرفته و قرارداد لازم با بزرگترین شرکت تولید کننده تخم مرغ کشور و عوامل مربوطه منعقد شد که در پی آن بخشی از پول پرداخت و مابقی با صدور ضمانت نامه بانکی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: در پی تماس با صاحب شرکت چیکا اعلام شد که موضوع انتقال ۳۱ هزار تن نهاده دامی از استان خوزستان قطعی و قرار داد لازم منعقد شده است و مقرر شده روزانه انتقال این نهاده‌ها به استان گلستان انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان بیان کرد: به گفته صاحب این واحد تولیدی با اقدام دستگاه قضا در زمینه تعیین تکلیف انبار‌ها افزایش تولید بیش از ۲۰ درصدی تخم مرغ حاصل شده و این اقدام برای تعیین قیمت پایدار تخم مرغ، جوجه ریزی و تامین گوشت مرغ در کشور بسیار اثر گذار است.

صاحب خیراندیش، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان گفت:  تامین نشدن به موقع  نهاده های دامی مورد نیاز این واحد تولیدی که یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی کشور است،  علاوه بر بازار استان به بازار کشور شوک وارد می کرد که با ورود به موقع دادگستری و پیگیری هایی که صورت گرفت، از این اتفاق،  جلوگیری شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار