مدیرکل بنیاد مسکن گلستان عنوان کرد؛

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: طی دو سال گذشته تا کنون بیش از ۱۷ هزار گلستانی که در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر مستقر بودند پروانه ساختمان دریافت کردند که از این تعداد بیش از ۱۵ هزار نفر آنها به بانک معرفی شدند.

۱۵ هزار گلستانی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند

به گزارش گلستان 24،سید محمد حسینی با اشاره به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه برای ساخت مسکن در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: میزان تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: با توجه به اتفاقات خوبی که در حوزه مسکن روستایی رخ داده است پیش بینی می‌شود تقاضای مسکن در روستاهای استان به شدت جهش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: روستاهایی که شرایط واگذاری زمین را دارند پیشنهاد می‌شود مردم آن روستا برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت به دهیاری‌ها مراجعه و ثبت نام کنند.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند در کنار دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی از تسهیلات ارزان قیمت که ۱۸ درصد توسط دولت به مردم یارانه داده می‌شود استفاده کنند.

حسینی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به بنیاد ابلاغ شده است و تا پایان ماه، تضمین نامه توسط سازمان برنامه بودجه ارسال می‌شود که ۹۹ درصد آن عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت باید فرم (ج) متقاضیان سبز باشد، یادآور شد: این تسهیلات شامل افرادی خواهد شد که در گذشته از زمین دولتی و یا وام مسکن روستایی استفاده نکرده باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند در کنار دریافت زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت از کمک‌های بلاعوض تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان هم بهره مند می‌شوند.

۵ هزار واحد مسکونی روستایی تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد

حسینی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در ادامه کار وجود ندارد، اظهار کرد: اگر در روستایی با مشکل زمین مواجه نباشیم می‌توانیم به هر تعداد از مردمی که علاقمند به سکونت در روستاها هستند تسهیلات ارزان قیمت ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن انجام می‌شود، افزود: اولویت ما نوسازی در بافت فرسوده روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی در روستاها در دست اجرا است، گفت: اکنون ۸ هزار واحد به مرحله سفت کاری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال ۵ هزار واحد آماده بهره برداری می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار