فرماندار رامیان گفت: زمین‌لرزه ۴.۱ ریشتری صبح امروز این شهرستان که در مناطق اطراف نیز احساس شد بود تاکنون خسارتی نداشت.

زلزله ۴.۱ ریشتری رامیان خسارت نداشت

به گزارش گلستان 24، علی جوان حاذق‌خواه اظهار کرد: با وجود بررسی میدانی و اطمینان از واردنشدن خسارت زلزله، همه نیروهای امدادی و دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در آماده‌باش کامل قرار دارند تا در صورت بروز هر خسارت، به یاری مردم بشتابند.

وی بیان کرد: به دلیل وقوع زمین لرزه‌های متعدد در این شهرستان، تاکنون چند دوره آموزشی نحوه مقابله با زلزله و آسیب‌های آن برای مدیران و نیروهای امدادی و عملیاتی رامیان برگزار شده و تلاش کردیم سطح آمادگی ذهنی و عملی آنان را تا حد امکان افزایش دهیم.

مدیرعامل هلال‌احمر گلستان هم گفت: زلزله شب گذشته رامیان بر اساس بازدید میدانی تیم های هلال احمر هیچ گونه خسارتی نداشت.

قاسم غریب‌آبادی اظهارکرد: در پی این حادثه ۲ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای بررسی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران، این زمین لرزه شنبه، ۲۰ آبان ۱۴۰۲ در ساعت ۲۳ و ۴۶ دقیقه و ۴۶ ثانیه رخ داد.

فاصله این زلزله در چهار کیلومتری رامیان، ۱۳ کیلومتری آزادشهر و ۱۴ کیلومتری خان ببین اعلام شده است.

همچنین ۱۳ آبان هم زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر ساعت ۱۷ و ۳۷ دقیقه و ۹ ثانیه شهر «خان ببین» بخش فندرسک شهرستان «رامیان» در شرق استان گلستان را لرزانده بود.

شهرستان رامیان با افزون بر ۹۰ هزار نفر جمعیت که از اقوام و مذاهب مختلف تشکیل شده اند، در چهار نقطه شهری شامل «رامیان، دلند، خان ببین و تاتار علیا» و ۶۳ پارچه آبادی در گستره ۷۸۰ کیلومتر مربع و در دامنه رشته کوه البرز شرقی واقع شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار