مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت تاکنون افزون بر ۵۴ هزار میلیارد ریال از محل منابع مختلف برای گسترش راه‌های این استان هزینه کرد .

هزینه کرد 54 هزار میلیارد ریالی دولت سیزدهم در حوزه راهداری

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عادل مصدقی  در گفتگو با خبرنگاران اهار کرد: از مجموع این اعتبار، ۳۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر هزینه شد.

وی جذب ۱۸ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی را از دیگر اعتبارات هزینه شده توسط دولت سیزدهم در توسعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برشمرد و گفت: این اعتبارات برای طرح‌هایی مانند بهسازی و روکش آسفالت ۶۲۹ کیلومتر، ایجاد هشت دوربرگردان، ایجاد ۴۷ دستگاه ابنیه فنی و بهسازی و تعریض چهار تقاطع پر خطر هزینه شد.

مصدقی با اشاره به اعتبارات دور نخست سفر دولت سیزدهم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، گفت: در این سفر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای حوزه راه استان مصوب شد که با جذب ۹۵ میلیارد ریال آن تاکنون چندین طرح بزرگ و زیربنایی مانند تکمیل تقاطع فاضل آباد، احداث ۲ دور برگردان گنبدکاووس و رامیان، اجرای باند پل ورودی شهر کلاله، آسفالت ۸۸ کیلومتر راه روستایی و ایجاد ۲ بلوک مفصلی در علی‌آبادکتول و بندرترکمن ساخته شد.

این اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز اولویت‌دار، خرید ماشین آلات راهداری، بهسازی روکش آسفالت راه‌های اصلی، ایجاد و توسعه راه‌های روستایی و اجرای طرح جامع پایانه مرزی اینچه‌برون هزینه خواهد شد.

به گفته وی در سفر دور نخست رییس جمهور به گلستان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مصوب شده بود که تاکنون هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال آن برای خرید ماشین آلات راهداری، رفع نقاط حادثه خیز و ایجاد و توسعه راه‌های روستایی اختصاص یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: اعتبارات دور دوم سفر رییس جمهور به این استان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۱۲ هزار میلیارد ریال است که نسبت به دور نخست سفر بیش از چهار برابر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار