رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری گلستان در نشست با جمعی از نخبگان و فرهیختگان قوم ترکمن استان گفت: اقوام گلستانی به ویژه ترکمن‌ها بار‌ها وفاداری خود را به نظام و انقلاب ثابت کرده اند.

اقوام گلستان به ویژه ترکمن ها  وفادار به انقلاب اسلامی هستند

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی اظهار کرد: اقوام مختلف همانگونه که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند در حفاظت از آن نیز مصمم هستند.

آسیابی گفت: ورود به اختلافات قومی و مذهبی، توطئه دشمن است و در قانون هم جرم انگاری شده است و نباید اجازه دهیم هیچ چیزی مشارکت پرشور مردم در انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد.

حیدر آسیابی افزود:مردم بیشتر از این که به قومیت و مذهب کاندیداها توجه داشته باشند باید به توصیه مقام معظم رهبری به دنبال انتخاب اصلح باشند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: یکی از تاکیدات رئیس قوه قضاییه افزایش دیدارهای مردمی با اقشار مختلف مردم است .

وی افزود: در نشست با نخبگان، از نظرات آنها برای رفع مشکلات بهره می‌بریم.

حیدر آسیابی در بخش دیگری از سخنان خود بخشی از اقدامات دادگستری استان برای توسعه اقتصادی استان را تشریح کرد و گفت: رفع موانع حقوقی پتروشیمی استان و طرح گردشگری جزیره آشوراده،حل مشکل اسکله و بازارچه بندرترکمن، پیگیری موضوع خدمات دهی به روستاهای کاسه سد چایلی، صدور سند شهرک صنعتی پنج پیکر و حل و فصل سند ۱۵ هزار خانوار روستاهای نوار شمالی گلستان با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری، تنها بخشی از تلاش های مستمر دستگاه قضایی استان‌ در ۲ سال گذشته بوده است.

آسیابی درباره نگرانی طرح شده درباره کارخانه یُد استان هم گفت: برای رفع دغدغه مردم منطقه، هفته گذشته جلسه چند ساعته ای با حضور نمایندگان سازمان انرژی اتمی ، سازمان محیط زیست و وزارت نیرو در دادگستری استان برگزار کردیم.

وی ادامه داد: درجلسه برگزار شده نماینده سازمان انرژی اتمی ایران به صراحت اعلام کردند بر اساس مستندات و نمونه برداری ها و آنالیزهایی که در مرکز نظام ایمنی هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران انجام شده است تا به امروز فعالیت این کارخانه ، آلودگی پرتوی نداشته و از این بابت نگرانی نداریم.

آخوند عبدالحی میرزاعلی امام جمعه آق قلا هم در این نشست با قدردانی از حضور مردم استان به ویژه قوم ترکمن در مراسم های دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن گفت:

حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اثبات کننده حمایت قاطع ملت ایران از انقلاب اسلامی است.

میرزاعلی افزود: مردم ما هیچ زمان در دفاع از انقلاب و نظام کم نگذاشته اند.

وی گفت: در روز 11 اسفند از همه نخبگان و فرهیختگان درخواست می کنم مانند گذشته در انتخابات حضوری پرشور داشته باشند.

آخوند میرزاعلی گفت: از تلاش‌های دادگستری استان در حل مشکلات پروژه هایی مانند پتروشیمی گلستان و احیای واحدهای راکد تولیدی تشکر می کنم.

آسیب های اجتماعی، حمایت از فعالان اقتصادی به ویژه جوانان و دغدغه های فرهنگی و اجتماعی از جمله مباحث طرح شده در جلسه امروز از سوی فعالان جوان ترکمن بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار