کاندید دوازدهمین دوره مجلس:

کاندید دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: بخشنامه های خلق الساعه ای که مدام و بدون کارشناسی صادر می شود به معضلی برای مردم و بخصوص بهش خصوصی و تولید کنندگان تبدیل شده است که باید جلوی آن گرفته شود.

باید جلوی بخشنامه های خلق الساعه گرفته شود/ مردم امروز گرفتار این بخشنامه ها هستند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، ابوذر فردوسی صبح امروز در نخستین نشست خبری اظهار کرد: مشکلات اقتصادی امروز به یکی از معضلاتی بزرگی تبدیل شده است که تا کنون مسیری درست و برنامه ای جامع برای برون رفت از آن ارایه نشده است.

وی افزود: سیاست یعنی تدبیر، و اینکه آیا شرایطی که ما در گلستان داریم در آن تدبیر دیده می شود؟!

فردوسی گفت: ترک فعل مدیران در ادوار گذشته و عدم توجه به آن موجب شده تا امروز در حوزه اقتصادی با مشکلات زیادی روبرو شویم .

وی ادامه داد: گلستان با سیاست زدگی بسیاری از فرصت های اقتصادی را از دست داده و به همین دلیل در شاخص های فقر جزو استانهای اول کشور هستیم

 و امروز دیپلماسی اقتصادی باید جایگزین اقتصاد سیاسی شود.

فردوسی بیان کرد: سعی میکنم سیاستمدار باشم تا سیاسی کار و با تجربه های اقتصادی خودم وارد میدان شدم تا چنانچه به مجلس راه یافتم در حوزه تصویب قوانین تاثیر گذار باشم.

وی با اشاره به اینکه از فرصت های اقتصادی استان استفاده نشده است، اظهار کرد: در ادوار گذشته به رغم وجود ظزفیت های متعدد اقتصادی و کردشگری اما بریخلاف دیگر استان های همجوار از این مزیت ها استفاده نشده و گلستان همچنان جزو یکی از استانهای عقب افتاده در مباحث اقتصادی است.

فردوسی گفت: مجلس به عنوان یکی از ابزار قدرتمند برای رفع مشکلات و اصویل قوانین کارگشا در حوزه اقتصادی نقش مهمی در توسعه دارد و اشخاصی که می خواهند وارد این میدان شوند باید به مباحث اقتصادی واقف  و به چالش آن اگاه باشند.

وی افزود: یکی از طرح های مهمی که می تواند به اقتصاد منطثه کمک کند منطقه آزاد اقتصادی اینچه برون است که با راه اندازی آن 57 هزار نفر مشغول به کار می شوندو مردم نیز برای خرید اجناس دیگر نیازی به رفتن به بانه ندارند و از سوی دیکر مکانی برای جذب و ماندگاری گردشگر برای تامین وسایل وارداتی می شود.

فردوسی بیان کرد: امروز متاسفانه کشاورزی ما هم به رغم فقدان صنایع تبدیلی در استان انگونه که باید صرفه اقتصادی برای کشاورزان ندارد و ما فقط محصول را تولید و قراوری شده ان را با قیمت چند برابر وارد استان کرده و مصرف می کنیم.

وی افزود: در رابطه با نوسازی نجهیزات کشاورزی نیز پیشرفت قابل ملاحضه ای نداشتیم چرا که بانکها در این حوزه همراهی لازم را با متقاضیان ندارند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار