استاندار گلستان بابیان اینکه بخش قابل توجهی از منابع آب آشامیدنی استان از چاه‌ها و سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود گفت: دولت سیزدهم به خروج این استان شمالی از حالت تک منبعی و استفاده از آب‌های سطحی اهتمام ویژه دارد.

 استفاده بهتر از آب سطحی، برنامه دولت برای رفع تنش آبی گلستان است

به گزارش گلستان 24، علی‌محمد زنگانه امروز در مراسم آغاز عملیات ساخت مسکن و جابجایی اهالی ۶ روستای واقع در کاسه سد «چایلی» مراوه‌تپه اظهار کرد: تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت با ظرفیت تامین آب آشامیدنی ۵۳۵ هزار نفر از اهالی شرق گلستان یکی از اقدامات دولت سیزدهم در این بخش است.

وی اضافه کرد: تکمیل سد چایلی مراوه‌تپه برای تامین دست‌کم پنج میلیون متر مکعب نیاز آبی و تامین آب ده‌ها هزار هکتار زمین کشاورزی این شهرستان مرزی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برای رفع دغدغه کم‌آبی گلستان است.

زنگانه ادامه داد: تکمیل سد چایلی مراوه‌تپه که سال‌ها عملیات اجرایی آن متوقف شده بود با دستور رییس جمهور و با تامین منابع اعتباری لازم تا پایان دولت محقق خواهد شد.

استاندار گلستان همچنین گفت: همزمان با آغاز عملیات ساخت واحدهای مسکونی برای اهالی ۶ روستای واقع در کاسه سد چایلی، احداث و آبگیری تدریجی این سد هم انجام می‌شود.

وی افزود: زمین ۴۰۰ هکتاری پیش بینی شده برای ساخت مسکن و اماکن عمومی و مذهبی ۲ برابر مساحت ۶ روستای واقع در کاسه سد چایلی است.

زنگانه، توجه به مباحث گردشگری آب پس از تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت و چایلی مراوه‌تپه را مهم دانست و تاکید کرد: گلستان ظرفیت خوبی در گردشگری آب دارد که باید مورد توجه مدیران متولی قرار گیرد.

وی با قدردانی از مشارکت خوب مردم گلستان و مراوه‌تپه در انتخابات ۱۱ اسفند امسال، برلزوم استفاده از ظرفیت خیرین برای ساخت اماکن عمومی و مذهبی ویژه اهالی ۶ روستای واقع در کاسه سد چایلی این شهرستان تاکید کرد.

استاندار گلستان همچنین از رسیدن نرخ مشارکت اقتصادی گلستان به میانگین کشوری هم خبر داد و بیان داشت: در سایه اهتمام دولت و رشد چهار برابری اعتبارات عمرانی، این استان شمالی در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.

زنگانه افزود: میزان سرمایه گذاری‌های انجام شده بخش دولتی، خصوصی و تعاونی گلستان به عدد هزار و ۶۶۰ هزار میلیارد ریال رسیده که تلاش داریم با پروژه‌های در دست اقدام این رقم در پایان دولت سیزدهم به ۲ هزار و ۲۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

وی اضافه کرد: با اقدامات روستا محور انجام شده در گلستان نرخ ضریب جینی روستاهای این استان (فاصله درآمد افراد برخوردار و کم برخوردار) از ۳۶ صدم به ۳۴ صدم کاهش یافته است.

زنگانه همچنین از تحقق ۱۲۷ درصدی اشتغال گلستان در سال جاری هم خبر داد و بیان داشت: سال گذشته هم ۱۲۰ درصد تعهد اشتغال این استان محقق شده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار