مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان:

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت: سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ نفر از افراد واجد شرایط (سنین ۱۸ تا ۵۰ سال) این استان به عضویت این صندوق درآمدند و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

پنج هزار و ۵۰۰ گلستانی عضو صندوق بیمه روستاییان و عشایر شدند

به گزارش گلستان 24، حسن قدیمی اظهار کرد: این صندوق در گلستان ۸۵ هزار عضو دارد که چهار هزار و ۳۰۰ نفر خدمات مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

وی در خصوص هدفگذاری صندوق برای جذب جدید عضو در سال جاری نیز گفت: امسال جذب ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر در استان برای عضویت در صندوق تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری در راستای عمل به ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از دیگر برنامه‌های مهم این صندوق در استان بوده که کار پیش ثبت نام آن همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

قدیمی اجرای طرح بیمه تکمیلی مستمری بگیران صندوق را دیگر برنامه مهم این صندوق برای سال جدید در گلستان برشمرد.

به گفته وی امسال افراد بیمه شده می‌توانند با انتخاب یکی از سطح درآمدی خود، هزینه بیمه را از سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تا ۳۹ میلیون ریال به ۲ روش تک مرحله‌ای یا دو مرحله ۶ ماهه واریز کنند.

قدیمی ادامه داد: ویژگی شاخص عضویت در این صندوق، پرداخت ۷۰ درصد بیمه توسط دولت است که بیمه شده می‌تواند با انتخاب یکی از هشت سطح درآمدی، ۳۰ درصد از حق بیمه خود را طبق درآمد،ماهانه یا سالانه یا ۶ ماه یک بار واریز کند.

وی خاطرنشان کرد: مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر؛ دریافت مستمری از کارافتادگی، مستمری بازنشستگی، مستمری بازماندگان متوفی و انتقال سابقه بیمه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار