بذرپاش در جلسه سوال از وزیر اقتصاد:به مردم زور نگویید (صوتی)

بذرپاش: به مردم زور نگویید

به گزارش گلستان24، بذرپاش: قرار نبود پایه مالیاتی به قیمت نابودی اصناف تمام شود

در ادامه و پس از توضیحات وزیر اقتصاد، بذرپاش در بخش دیگری از سوال خود خطاب به وزیر اقتصاد گفت: قرار بود پایه مالیاتی توسعه یابد، نه اینکه در هر شهرستان سهمیه ای در نظر گرفته شود و سرجمع مالیات های شهرستان ها به عنوان درآمد مالیاتی محسوب شود.

دانلود

 به مردم زور نگویید

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: قرار نبود افزایش درآمد مالیاتی به قیمت نابودی اصناف تمام شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ نفر از همکاران ما به زور تعارف و رودربایستی سوال خود را از وزیر اقتصاد پس گرفته اند عنوان کرد: اگر به استان ها و اصناف مستقر در آن ها مراجعه کنید، متوجه می شوید که در شرایط واقعی چه می گذرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خطاب به وزیر اقتصاد گفت: این آمارهایی که به شما می دهند همان آمارهایی است که درباره گمرک ارائه دادند و گفتند که در هشت سال دولت قبل ۷۲۱ میلیارد دلار واردات انجام شد؛ بعدا معاون گمرک حواسش نبود و گفت که این آمار اشتباه است و ۴۱۹ میلیارد دلار واردات انجام شده است.

بذرپاش تصریح کرد: این بنده خدا حواسش نبود که معاون اول رئیس جمهور این حرف را زده وگرنه جرات نمی کرد آمار درست را ارائه دهد.

نشستن و لذت بردن از آمارهای قشنگ باعث رشد ۷۰ درصدی نقدینگی شده است

وی ادامه داد: نشستن و لذت بردن با آمارهای قشنگ باعث شد میزان نقدینگی در دو سال اخیر با رشد ۷۰ درصدی به ۸۱۹ هزار میلیارد تومان برسد؛ مسئولان محترمی که پنجشنبه ها در سعدآباد، ولنجک و این مناطق هستند، بلند شوند و یک دور در کارگاه های اطراف تهران در شهریار، رباط کریم و اسلام شهر بزنند تا ببینند چه خبر است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه خرج دولت ۷۰ درصد رشد کرده گفت: آیا این سیاست انقباضی است!؟ پرداختی از هزینه نیز در دوسال اخیر حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

بذرپاش خطاب به طیب نیا ادامه داد: برآورد دوستان شما در وزارت اقتصاد این است که امسال ۲۴ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد می شود؛ این وضعیت به خاطر عدم اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که منجر به آسیب تولید ملی می شود.

در ادامه نماینده مردم تهران پس از تذکر حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که اعلام کرد وزیر اقتصاد به خاطر صحبت خارج از دستور اعتراض دارد و شما باید نظر خود را درباره توضیحات وزیر بگویید گفت: اگر وزیر کارت زرد بگیرد، امروز باید در هیات رئیسه مجلس استیضاح وی را بررسی کنیم (با توجه به سه کارته شدن)؛ بنابراین اگر قول می دهد این مشکل را حل کند من قانع می شوم.

در ادامه و پس از بالا رفتن وزیر اقتصاد از جایگاه هیات رئیسه و صحبت با ابوترابی فرد و بالا گرفتن فضای بحث و جدل میان نمایندگان نماینده مردم تهران اعلام کرد که از توضیحات وزیر قانع نشده  تصمیم گیری را به صحن علنی می سپارد که در نهایت با رای گیری از نمایندگان، مجلس با ۸۰ رای موافق، ۱۰۵ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در مجلس از توضیحات وزیر اقتصاد قانع نشد و به این ترتیب علی طیب نیا سومین کارت خود را دریافت کرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار