کاسبی زیر پوستی با تلفن ثابت !

ماجرا دقیقاً از همین جا آغاز می شود. رابطه هزینه با ارتباط تلفنی و همچنین مدت زمان مکالمه شرایط مطلوبی را برای کلاهبرداری نیز فراهم کرده است ...

هنگام صحبت با این شماره مراقب جیبتان باشید
به گزارش گلستان24،با گسترش امکانات و نزدیک شدن به دنیای مجازی راههای تجارت نوین نیز گشوده شد. حضور در فروشگاهها، مراکز آموزشی و مشاوره ای و حتی تعمیرگاهی هرچند که از رونق برخوردار است اما سبک و سیاق مجازی و تلفنی آن نیزمدتی است رونق گرفته است.
 
اما بر خلاف رویه ای که در فروشگاهها  و مراکز دیگر دیده می شود و معامله به صورت زنده و شفاف صورت می گیرد عدم شفافیت در برخی از این خدمات سالهاست گریبانگیر این سبک جدید از تعاملات شده است. مشتری که برای گرفتن مشاوره به یکی از مراکز مراجعه می کند با شفافیت بسیار گویاتری خدمات دریافت می کند. به عنوان مثال  در ازای دریافت 45 دقیقه مشاوره مبلغی را پرداخت می کند و با توجه به شفافیت کافی هر دو طرف از این موضوع رضایت نسبی دارند.
 
رابطه مستقیم ارتباط تلفنی شماره های 909  و هزینه ها
 
تلفن های هوشمند (با کد 909) مدتهاست که در کشور ما ورود پیدا کرده است و مردم می توانند با چنین امکاناتی خدماتی را دریافت نمایند. این خدمات به عنوان یک موضوع کاملاً جا افتاده در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. شرکتهای بسیاری برای مشاوره های تخصصی ( روانشناسی، کامپیوتر، تحصیلی، خانواده، املاک و ...)و برگزاری مسابقات و قصه گویی و هزاران موضوع دیگر چنین شماره هایی را در اختیار دارند و مردم به ازای برقراری تماس و همچنین مدت زمان مکالمه هزینه ای را به عنوان خدمات هوشمند در تلفن های ثابت خود دریافت می کنند. 
 
تبلیغات یکی از مجموعه هایی که به وسیله شماره هوشمند خدمات ارائه می دهد
 
ماجرا دقیقا از همین جا آغاز می شود. رابطه هزینه با ارتباط تلفنی و همچنین مدت زمان مکالمه شرایط مطلوبی را برای کلاهبرداری نیز فراهم کرده است. عده ای با ترغیب کودکان به برقراری تماس و انتخاب شماره های رند برای حفظ این شماره باعث افزایش تعداد بیشتری تماس می شوند و همین یعنی کلاه گشادی که بر سر مخاطبین گذاشته می شود و در عین حال کیسه های  دارندگان شماره های هوشمند. که سنگین و سنگین تر می شود. اینجاست که اهمیت نام مجموعه و یا شرکت از اولویت اول پایین تر رفته  و حرف اول را شماره هوشمند خواهد زد. چرا که حفظ شدن شماره و برقراری تماس تلفنی، معادل با سوددهی مجموعه مذکور خواهد بود. شرکت مخابرات هم با دریافت مدارکی هم به صورت حقیقی و هم حقوقی چنین شماره هایی را واگذار می کند.
 
زنان خوش صحبت مطلوبترین اپراتورهای  تلفن های هوشمند
 
در حال حاضر شماره های تبلیغاتی هوشمند  (که با کد 909 آغاز می شوند) بسیاری وجود دارد که با برقراری تماس با آنها هزینه های خود را جبران می کنند. جالب اینجاست که از هر ابزاری که در طولانی تر شدن مدت مکالمه می تواند مؤثر واقع شود به کار گرفته می شود. خواه انتظار اولی و شنیدن موسیقی تا زمان برداشتن گوشی باشد تا استفاده ابزاری از زنان خوش صحبت تا مخاطب در کمال آرامش مدت زمان مکالمه را طولانی تر کند.
 
ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که عدم اعلام هزینه مکالمه در ابتدای برخی از این ارتباطات تلفنی معضلی است که سلامت این تجارت را خدشه دار می کند. با وجودی که این موضوع بارها مورد تاکید و بررسی قرار گرفته است، عدم شفافیت کافی و برطرف نکردن موارد خاص آن می تواند ضمن ایراد وارد کردن به معامله صورت گرفته، باعث فتح بابی در این مسیر ناصحیح اقتصادی ایجاد نماید. در کنار موارد ذکر شده افزایش 50 درصدی تعرفه مخابراتی تلفن های ثابت نیز کافی بود که  سود دهی  صاحبان این خطوط به نهایت برسد.
 
به عبارتی شاید یک تماس تلفنی هزینه سنگینی را برای فرد تماس گیرنده در پی نداشته باشد اما تعدد این تماسها برای طرف مقابل باعث کلاهبرداری های سنگینی می تواند شود.چراکه دریافت هزینه از جیب یک شخص بدون رضایت و اطلاع وی به هر طریقی کلاهبرداری محسوب شده و نه در شرع و نه در عرف پذیرفته نیست.
 
شایسته است مسئولین با ساز و کارهایی از این جنس فعالیتها که شاید نمونه های دیگری از آن وجود داشته باشد جلوگیری نمیاند. همچنین اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم پیش از برقراری تماس با چنین مراکزی شرایط استفاده عمومی و تصمیم گیری برای استفاده از این خدمات را تغییر خواهد داد.

منبع:فرهنگ نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار