با ارزش‌ترین اموال بابک زنجانی به چوب حراج گذاشته شده تا میلیاردرها به وسوسه خریداری، قدم پیش بگذارند.

با ارزش‌ترین اموال بابک زنجانی چیست؟

به گزارش گلستان24، لیست اموال بابک زنجانی برای مزایده دوم منتشر شده است، لیستی که در آن 3 آپارتمان با قیمت مجموع بیش از 12 میلیارد تومان مشاهده می‌شود.


فهرست اموال بابک زنجانی برای مزایده دوم منتشر شده است و در این میان 12 ملک او در نقاط مختلف تهران، کلاردشت و قشم به مزایده گذاشته شده است.

قیمت پایه‌ای که برای این اموال در نظر گرفته شده معادل 10 هزار و 543 میلیارد تومان می‌رسد که ارزشمندترین آنها ملک ایران زمین است که 751 میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

ملک ایران زمین همان ملکی است که که توسط آن بابک زنجانی شناخته شد و بعد از گودبرداری و مشکلاتی که برای اهالی ایران زمین پیش آمد، گفت که حاضر است ملک همه شاکیان را یکجا خریداری کند.

بعد از ملک ایران زمین، ملک میدان ونک او با قیمت 110 میلیارد و 251 میلیون تومان به حراج گذاشته شده است تا پس از سالها زمین بایر کنار خیابان ولیعصر(عج) در محدوده ونک آباد شود.

ساختمان خیابان دولت نیز به قیمت 19 میلیارد و 635 میلیون تومان و ساختمان چهل کتاب در خیابان انقلاب هم به 87 میلیارد و 400 میلیون تومان به مزایده گذاشته شده است.

اما نکته جالب برای این جوان مجرد این است که او 3 آپارتمان در نقاط مختلف شهر به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان داشته است. البته هنوز از سایر املاک و دارایی‌های او اطلاعی نیست و شاید تعداد آپارتمانهایش بیش از اینها باشد.

آپارتمان برج تهران با قیمت 3 میلیارد و 195 میلیون و 360 هزار تومان، آپارتمان خیابان فرشته با قیمت 3 میلیارد و 150 میلیون تومان و آپارتمان ولنجک با قیمت 5 میلیارد و 880 میلیون تومان به حراج گذاشته شده‌اند.

در این میان ساختمان جماران با قیمت 52 میلیارد و 500 میلیون تومان، ویلای کلاردشت با قیمت 315 میلیون تومان، ملک هشتگرد با قیمت 210 میلیون تومان، مغازه‌های پاساژ سجاد شامل 22 باب مغازه به ارزش 2 میلیارد و 285 میلیون و 220 هزار تومان و ملک ایرتویا در قشم با قیمت 17 میلیارد و 850 میلیون تومان به مزایده گذاشته شده‌اند.

*مزایده اول هزار و  452 میلیارد تومان

نخستین مزایده اموال بابک زنجانی دو سال پیش قیمت‌گذاری شده بود. 27 قلم از املاک او در آن مزایده قیمت‌گذاری شده بود که بر اساس آن، ویلای پنج هزار متری در لواسان، هتل‌های بین‌المللی در قشم و کیش، یک واحد آپارتمان 4 میلیاردی در خیابان ولیعصر(عج)، مجتمع تجاری 26 هزار متری در حوالی پارک وی به ارزش 260 میلیارد تومان و چندین خودرو از مهم‌ترین اموال بابک زنجانی در این مزایده به معرض فروش قرار داده شده بود. 

همچنین مجتمع تجاری به ارزش 140 میلیارد تومان در حوالی ونک، مجتمع مسکونی به ارزش 60 میلیارد تومان در خیابان باهنر، سه هتل در جزیره کیش به ارزش 230 میلیارد تومان و یک هتل نیمه ساخته در جزیره قشم به ارزش 140 میلیارد تومان از دیگر اموال بابک زنجانی است که در این مزایده به معرض فروش گذاشته شده بود. 

خبر اما تنها در حد آگهی مزایده بود و پس از آن خبری در مورد پایان این مزایده نیامد. این مزایده زمستان گذشته با واکنش وکیل متهم نفتی مواجه شد و رسول کوهپایه‌زاده در مورد آن گفته بود: «قرار بر این بود که اگر بدهی ها از سوی موکلم پرداخت شود اموال وی مسترد شود.» 

کوهپایه‌زاده با بیان اینکه تلاش زنجانی برای پرداخت بدهی ها به شرکت نفت ادامه دارد، تصریح کرد: انتظار ما این است که تا مشخص شدن وضعیت پرداخت بدهی ها و صدور رأی قطعی، از فروش اموال موکلم جلوگیری شود. 

وکیل متهم ردیف اول پرونده نفتی افزود: «اگر فروش اموال موکلم به معنی رد مال است که باید بگویم هنوز حکمی صادر نشده که رد مال صورت گیرد، بنابراین مزایده اموال زنجانی تا پیش از صدور رأی نهایی معنی ندارد» این واکنش وکیل بابک زنجانی درست پس از آن بود که مسئول مطالبات وزارت نفت خبر از آغاز فروش اموال این متهم داده بود.

با ارزش‌ترین اموال بابک زنجانی چیست/کدام میلیارد اموال متهم نفتی را خریداری می‌کند؟
 

*مزایده 10543 میلیارد تومان

این حالا دومین مزایده اموال بابک زنجانی است. مزایده‌ای که بخشی از جنجالی ترین اموال او در آن قیمت‌گذاری شده است. اموالی که شاید از طریق همان‌ها اسم و رسمش به همه جا کشیده شد. 

متهم نفتی همچنان به امید آزادی به قید وثیقه‌ای است که قوه قضاییه هم مبلغ آن را 10 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است. حالا اموال او به فروش می رود تا مشخص شود که بدهی او صاف می شود یا نه؟

موضوعی که خیلی از مقامات دولتی پیش از این نسبت به آن ابراز ناامیدی کرده بوده و معتقد بودند که اموال بابک زنجانی جوابگوی بدهی های او نیست. 

با این حال آگهی مزایده عمومی بخشی از اموال بابک زنجانی، متهم بزرگ نفتی شامل املاک اداری، مسکونی، تجاری، خدماتی منتشر شد. در آگهی جدید مزایده عمومی اموال بابک زنجانی به لیستی از 12 دارایی به فروش گذاشته شده او اشاره شده و نحوه فروش این اموال شرح داده شده است. 

بر اساس آگهی مزایده عمومی، شرکت بازرگانی توسعه پایدار آسمان کیش در نظر دارد، ملک ایران زمین، ملک خدامی، ساختمان خیابان دولت، ساختمان چهل کتاب، ساختمان جماران، آپارتمان برج تهران، مغازه‌های پاساژ سجاد، آپارتمان خیابان فرشته، آپارتمان ولنجک، ویلای کلاردشت، ملک هشتگرد و ملک ایرتویا را با کاربری های تجاری، اداری، تفریحی ورزشی و هتل، خدماتی و مسکونی به فروش برساند.

طبق اعلام شانا، متقاضیان می توانند جهت خرید و دریافت اسناد و شرایط مزایده، از تاریخ انتشار آگهی تا ساعت 16 روز سه شنبه 29 تیرماه 95 به نشانی این شرکت واقع در تهران- خیابان شهید کلاهدوز- نبش اختیاریه-جنب بانک انصار- شماره 69- طبقه سوم مراجعه، یا با شماره 22784524-021 تماس حاصل کنند؛ همچنین متقاضیان برای شرکت در مزایده باید نسبت به تحویل پاکت و فرم پیشنهاد قیمت همراه با پنج درصد مبلغ پایه مزایده برای تضمین شرکت در مزایده به صورت چک تضمین شده بانکی یا واریز نقدی تا تاریخ 11مردادماه سال 95 اقدام کنند؛ بازگشایی پاکت‌ها در 11مردادماه سال 95 انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار