همراهی رسانه ها برای ایجاد آرامش در جامعه و جلوگیری از پیش روی اهداف دشمن نقش به سزایی را ایفا می کند. دور کردن افکار عمومی جامعه از القائات دشمن بزرگترین رسالت رسانه ها در طول فشارهای خارجی است.

احتمال افزایش قیمت نفت برخی را آزرده می کند!

به گزارش گلستان 24، هیچ دلیل اقتصادی معقولانه ای نمی توان برای کاهش بی سابقه قیمت نفت در ماههای گذشته ذکر کرد. اکثر کارشناسان اقتصادی ریشه بی ثباتی در بازار نفت را نه در میزان عرضه و تقاضا ارزیابی می کنند نه تولید افسار گسیخته نفت تروریستی دغاعش ( دولت غیر اسلامی عراق و شام ) را تا این حد موثر بر بازار می شمارند. اکنون بعد از گذشت چندین ماه از آغاز سیر نزولی قیمت نفت قریب به اتفاق کارشناسان به ماهیت سیاسی کاهش ارزش این ماده استراتژیک پی برده اند. با ارزیابی دقیق تاثیر کاهش قیمت طلای سیاه بر کشورهای جهان این واقعیت آشکار می شود که توطئه ای در پس کاهش روزانه نفت در حال رخ دادن است. هر چند مسببان و یا مسبب اصلی نزول قیمت نفت خود بیشترین ضربه را از این کاهش قیمت خواهد دید اما به نظر می رسد اهداف تعیین شده برای توطئه گران نفتی برایشان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اعمال فشار اقتصادی برای گرفتن امتیازات سیاسی در راس اهداف آنان قرار دارد. و اگر ایران را هدف اصلی این فشار ننامیم مسلما ایران یکی از کشورهای هدف این توطئه نفتی است. تلاش برای ایجاد نارضایتی عمومی، تحریک افکار عمومی و گرفتن امتیاز از مذاکرات هسته ای از اهداف اصلی تولید بی منطق نفت می باشد. 

با ارزیابی دقیق توطئه نفتی پیش رو و جوانب مختلف آن این نتیجه حاصل می شود که چون مسببان کاهش قیمت خودشان بیشترین صدمه را از این اقدام می خورند نمی توان انتظار داشت برای دراز مدت این روند ادامه یابد. در حالی که اکثر کشورهای تولید کننده نفت از شرایط فعلی بازار ناراضی هستند ادامه روند فعلی نمی تواند برای عاملان آن بدون هزینه باشد. ضمن آنکه همراهان وضعیت فعلی نیز حاضر به قبول تبعات این بی ثباتی در طولانی مدت نخواهند بود. در این بین ایجاد ثبات در بازارهای داخلی برای گذار از این دوره نه چندان طولانی مهم ترین وظیفه هر کشوری است. همراهی رسانه ها برای ایجاد آرامش در جامعه و جلوگیری از پیش روی اهداف دشمن نقش به سزایی را ایفا می کند. دور کردن افکار عمومی جامعه از القائات دشمن بزرگترین رسالت رسانه ها در طول فشارهای خارجی است. 

اما در کمال تعجب شاهد هستیم برخی افراد و رسانه ها نه تنها اقدامی برای ایجاد آرامش خاطر در جامعه نمی کنند بلکه در راستای اهداف توطئه گران آینده را به مراتب ناگوارتر از شرایط فعلی ترسیم می کنند و ناامیدی را در جامعه دامن می زنند. این جریانات هرگونه احتمال دادن به افزایش قیمت نفت را نوعی فریب دادن مسئولان در تصمیم گیری می خوانند! و به جای تحلیل واقعیت قضیه اقدام به ترس افکنی در بین اقشار جامعه می کنند. این در حالی است که در ماجرای تلاطم قیمت ارز که رسانه های بیگانه رقم های تا ده هزار تومان را قیمت واقعی یک دلار آمریکا  اعلام می کردند هیچ انتقادی از سوی آنان صورت نپذیرفت و حتی در برخی موارد با این القائات مکارانه همراهی هایی نیز مشاهده گردید.

البته لازم به یادآوری نیست که بسیاری از برنامه ها و تغییرات اقتصادی ابتدا با موج رسانه ای آغاز شده و سپس با استفاده از همان موج اجرایی می گردد. چطور زمانی که موج رسانه ای بر علیه منافع کشور است هیچ مطلبی در رد آن در خروجی برخی رسانه ها قرار نمی گیرد و در عوض ... 

گوشزد کردن این نکته خالی از لطف نیست که اگر مدیران بنا بر تدبیر داشته باشند می بایست خود را برای بدترین شرایط آماده کنند و به تحلیل مفسران با نظرات متفاوت جز در حد یک ایده توجه نکنند.

تلاش برای اعمال فشار بر کشورمان مساله جدیدی نیست، اینبار نفت بهانه اعمال فشار قرار گرفته و همانند دفعات گذشته مسبب پشت پرده این توطئه و بله قربان گوهای منطقه ای این مرتبه نیز در برابر خواست ملت ایران به حول و قوه الهی شکست خواهند خورد و دور از ذهن نباشد که قیمت نفت به مراتب بیشتر از شرایط عادی خود در سال گذشته برسد به شرط آن که عجله در کار نباشد./ایران اسلامی

ارسال نظر

آخرین اخبار