استاندار گلستان:

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه 28 میلیارد تومان سهم مردم در مجتمع پتروشیمی گلستان باید تعیین تکلیف شود، گفت: ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان توجیه اقتصادی ندارد.

پتروشیمی گلستان توجیه اقتصادی ندارد/ 28 میلیارد تومان سهم مردم تعیین تکلیف شود

به گزارش گلستان 24، حسن صادقلو ظهر امروز در پانزدهمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی گلستان مربوط به بخش خصوصی است و نباید دولت را درگیر این موضوع کرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان فاقد توجیه اقتصادی است افزود: نیاز کشور برای کود شیمیایی اوره و آمونیاک دو و نیم میلیون تن است اما در حال حاضر 5 میلیون تن کود اوره و آمونیاک تولید می‌شود و 11 کارخانه در کشور در این زمینه فعال هستند از طرفی دنیا به سمت تولید کود ارگانیک می‌رود.

صادقلو ادامه داد: برای اتمام پروژه مجتمع پتروشیمی گلستان 900 میلیارد تومان پول نیاز است و بانک‌هایی که قبلا در این زمینه وارد میدان شدند الان تمایلی به فعالیت در این بخش ندارند.

وی بیان کرد: واقعیت پتروشیمی گلستان واقعیت روشنی است این موضوع مربوط به بخش خصوصی است بنابراین نباید دولت را درگیر این بحث کرد چرا که دولت مسؤولیت و تعهدی نسبت به این موضوع ندارد تنها وعده دولت در این رابطه این است که در صورت اتمام پروژه پتروشیمی گلستان، تنها خوراک پتروشیمی را تعهد خواهد کرد.

صادقلو با بیان اینکه 28 میلیارد تومان سهم مردم در مجتمع پتروشیمی گلستان باید تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: اگر مجتمع پتروشیمی گلستان ساخته شود از لحاظ کارشناسی جایگاهی نخواهد داشت و منطق قضیه در این موضوع آن است که پول مردم در پروژه دیگری صرف شود تا توجیه اقتصادی داشته باشد.

در ادامه پانزدهمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در رابطه با وضعیت پتروشیمی گلستان گفت: در رابطه با وضعیت اقتصادی پتروشیمی چندین نشست با هیأت مدیره پتروشیمی گلستان برگزار شد که متأسفانه اطلاعاتی که خروجی داشته باشد حاصل نشد.

پتروشیمی گلستان نمی‎تواند جزو مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد

رضا مروتی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ نوع اطلاعات اضافه در خصوص پتروشیمی که در چه وضعیت اقتصادی قرار دارد در دست نیست، بیان کرد: پتروشیمی گلستان به دلیل وجود 28 هزار سهامدار واقعیتی است که در سطح استان دنبال می‎شود.

وی بیان کرد: پتروشیمی گلستان به دلیل آنکه مربوط به بخش خصوصی است نمی‎تواند جزو مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد اما لازم است تا اعضای هیأت مدیره پتروشیمی در جلسه‎ای مردم و دیگر مسؤولان را از آخرین وضعیت اقتصادی این پتروشیمی آگاه کنند تا در این رابطه تصمیم‎گیری راحت‎تری انجام شود.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار