از مشکلات سر راه ازدواج جوانان؛

ازدواج سنت حسنه ای است که فقه دین مبین اسلام به آن تأکید دارد اما امروزه موانع مالی زیادی این امر الهی را تحت الشعاع قرار داده که از جمله آن هزینه بالای تالارهای برگزاری مراسم عروسی است.

قیمت‎های نجومی تالارهای گرگان جیب زوج‎های جوان را میمکد

به گزارش گلستان 24، ازدواج به قدری در دین مبین اسلام مورد تاکید و اهمیت است که حتی خداوند آن را مایه تکمیل دین انسان می خواند البته ازدواجی که از مرحله انتخاب گرفته تا سیر تکاملی آن در راه خدا و موجب تکامل دو انسان در کنار یکدیگر زیر سایه آرامش الهی بشود همان ازدواجی که امروزه از آن به عنوان یک «ازدواج موفق» یاد می شود.

برای ازدواج موفق الگوهای متعددی در دین اسلام وجود دارد که از جمله آن ازدواج سراسر نور و برکت حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) است که می تواند در گسترش این امر میمون چراغ راهی نه تنها برای عامه مردم بلکه برای مسئولین متولی فرهنگ اسلامی کشورمان باشد.

سالروز این پیوند آسمانی بهانه ای شد تا به موشکافی یکی از موانع و مشکلات سر راه ازدواج جوانان در کشورمان بپردازیم، مشکل قیمت بالای تالارهای برگزاری مراسم عروسی که شواهد نشان می دهد نهادهای مدعی فرهنگ کشورمان کمتر به رفع این معضل و ارائه راهکار مبادرت کرده اند.

بی تردید همه زوج های جوان آرزو دارند تا شب عروسی خود را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند که میزبانی از مهمانان در مکانی آبرومند از جمله این آرزوها به شمار می رود، متاسفانه رشد زندگی آپارتمانی و نبود فضای مناسب در منازل برای برپایی مراسم ازدواج، زوج های جوان را ناچاراً به سمت تالارهای برگزاری جشن می کشاند که دیوار بلند بی انصافی آنان را در همین ابتدای زندگی دچار یاس می کند.

در واقع قیمت های سرسام آور تالار های مراسم در گرگان ترسی را در دل خیلی از خانواده ها و زوج های جوان می اندازد و شاید بتوان گفت همین ترس مانع بزرگیست برای ازدواج به موقع دختر و پسرهای به سن ازدواج رسیده و یا زوجی که نمی توانند به علت این گرانی به دوران نامزدی خود پایان دهند و وارد زندگی مسترک بشوند.

میانگین هزینه برگزاری جشن ساده در تالار های گرگان از 8 میلیون تا 15 میلیون تومان است (که البته این قیمت جزو حداقل ها به شمار می رود!) آن هم برای مدت 2 ساعت که این مقدار پول آن هم برای تنها 2 ساعت نشان دهنده عدم نظارت دستگاه های مدعی و شاید بی انصافی صاحبان تالارهاست.

با این وجود این سوال ایجاد می شود که جلسات متعدد مسئولان امر برای برطرف کردن موانع ازدواج به کدام خروجی مطلوب رسیده که دستگیر جوانانی شود که می خواهند زندگی سالمی را در بستری از آرامش آغاز کنند، زندگی امنی که امنیت اجتماعی همین کشور را تأمین کند، در حالی که یک نظارت ساده و یک قیمت گذاری منصفانه تر برای دو ساعت از مراسم یک عروسی  می تواند بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی کنونی را کاهش دهد.

یکی از راهکارهایی که می تواند از دل جلسات مختلف فرهنگی مسئولان متولی و مدعی بیرون بیاید احداث سالن های مناسب برگزاری مراسم است که اقشار موجه و متوسط جامعه بجای مراجعه به مکان های خصوصی به این تالارها با قیمتی مناسب و منصفانه مراجعه کنند. کمترین اتفاقی که بعد از احداث این سالن رخ خواهد داد کاهش شدید قیمت برگزاری مراسم در سایر تالار هاست اما به شرطی که کیفیت آن با سایر تالارهای گرگان قابل رقابت باشد.

انتهای پیام/

منبع: پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار