آیا تا به حال فکر کرده اید که با وجود قیمت بین ۶۵۰ تا ۹۷۰ دلاری گوشی‌های جدید اپل، واقعاً ساخت آنها برای این شرکت چقدر هزینه دارد.

قیمت واقعی آیفون چقدر است؟

به گزارش گلستان24، وبسایت CNN Money تصمیم گرفته که با حساب و کتابی سر انگشتی قیمت تمام شده برای این گوشی ها را که شاید محبوب ترین اسمارت فون های دنیا باشند، حساب کند.

 
در همین زمینه با محاسبه قیمت تک تک قطعات با توجه به قیمت های موجود در بازار، قیمت تمام شده برای آیفون ۷ محاسبه خواهد شد:
نمایشگر حدود ۳۷ دلار
باتری حدود ۴ دلار
دوربین ۲۶ دلار
برد منطقی دستگاه ۷۴ دلار
اسپیکرها ۱۱٫۵ دلار
بدنه دستگاه ۲۲ دلار
قطعات دیگر ۱۱۷٫۵ دلار

قطعات دیگر که در بالا به آن اشاره کردیم شامل سنسورهای دستگاه، رادیو و همه قطعات بزرگ روی برد مانند چیپ های مختلف می‌شود. با توجه به این موارد، نمایشگر و برد دستگاه گران ترین قسمت های یک گوشی آیفون ۷ خواهد بود. با توجه به قیمت های بالا، برای ساخت یک مدل ۱۲۸ گیگابایتی از آیفون ۷ هزینه تمام شده در حدود ۲۹۲ دلار خواهد بود. در نظر داشته باشید که این گوشی توسط اپل به صورت بدون قرارداد با مبلغ ۷۵۰ دلار به فروش می‌رسد.
 
 
این بدان معناست که از قیمتی که برای دستگاه در نظر گرفته شده تنها ۳۹ درصد مربوط به هزینه قطعات دستگاه است. البته این مورد را هم در نظر داشته باشید که در تنظیم قیمت نهایی یک محصول فقط هزینه قطعات دستگاه در نظر گرفته نمی‌شود که به آنها هزینه های نهان می‌گویند و شامل هزینه هایی مانند دستمزد کارگران، هزینه های بیمه، مالیات، عوارض، بازاریابی و چند مورد دیگر است که بسیار متفاوت است و هیچ گاه نمی‌توان به صورت دقیق و از بیرون آنها را محاسبه کرد.
 
منبع: کلیک

 

ارسال نظر

آخرین اخبار