رئیس شورای عالی زکات:

رئیس شورای عالی زکات گفت: بر اساس فقه اسلامی پرداخت و مصرف زکات باید به‌گونه‌ای باشد که بسیاری از نیازهای جامعه اسلامی تامین کند.

نیاز جامعه اسلامی باید از محل پرداخت زکات تامین شود

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام حسن عالمی پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان ستاد زکات استان بوشهر با قدردانی از تلاش‌های ستاد زکات استان بوشهر در ترویج فرهنگ حسنه پرداخت زکات اظهار داشت: بخش کشاورزی از مهم‌ترین بخش پرداخت زکات معرفی شده که این مهم جایگاه این بخش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی افزایش یافته است، افزود: با وجود بروز کم‌آبی و خشکسالی در نقاطی که پرداخت زکات انجام می‌شود به سبب برکات پرداخت زکات و مدیریت مطلوب مسئولان جهاد کشاورزی محصولات آن از نظر کمی و کیفی بهبود یافته است.

زکات

رئیس شورای عالی زکات با اشاره به اینکه زکات هم هم‌افزایی و هم بهبود وضعیت جامعه را در پی دارد، خاطرنشان کرد: عرضه زکات بیش از اینکه جامعه از آن بهره‌مند شود آثار و برکات آن مشمول صاحب پرداخت زکات می‌شود.

عالمی با بیان اینکه زکات باید نیاز جامعه اسلامی تامین کند، افزود: بر اساس فقه اسلامی پرداخت و مصرف زکات باید به‌گونه‌ای باشد که خیلی از نیازهای جامعه اسلامی تامین کند.

وی با تاکید بر توجه به توسعه بخش کشاوری به عنوان پایه و اساس توسعه و استقلال کشور گفت: همه زیربخش‌های اقتصادی جامعه دچار تحول و تغییر می‌شوند ولی بخش کشاورزی اتمام ناپذیر است.

رئیس شورای عالی زکات با تاکید بر  وصول و  هزینه کرد زکات در جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: اگر زکات به‌درستی جمع‌آوری و مصرف شود همه خلاها و رخنه‌ها پوشش می‌دهد و بسیاری از عقب ماندگی‌های اقتصادی و معیشتی جبران می‌کند.

عالمی با اشاره به اینکه بخشی از زکات وصولی  درساخت پروژه‌های عام‌المنفعه مصرف می‌شود، تصریح کرد: بخشی از زکات وصولی برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه در هر منطقه متناسب با نیاز مردم به تشخیص شورای زکات همان منطقه هزینه و بخشی هم در برطرف کردن مشکلات فقرا و نیازمندان هزینه می‌شود.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار