شبکه «ایران کالا» که قرار است در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولیدات ملی فعالیت کند، احتمالاً تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

«ایران کالا» کی راه‎اندازی می‎شود؟

به گزارش گلستان24، «ایران کالا» نام شبکه‌ای اقتصادی است که راه‌اندازی آن اولین‌بار توسط دکتر علی عسکری اعلام شد و رئیس صداوسیما در دیدار با مراجع قم از این شبکه به عنوان حامی اقتصاد مقاومتی نام برد.

«ایران کالا» کی راه‎اندازی می‎شود؟

شبکه‌ای که با وجود تأکید علی عسکری بر راه‌اندازی آن هنوز زمانی برای آغاز به کار آن اعلام نشده است. البته یک منبع آگاه می‌گوید: احتمال راه‌اندازی این شبکه در ایام دهه فجر وجود دارد، اما تلویزیون عجله‌ای برای بالا بردن این شبکه ندارد و احتمالاً تا پایان سال «ایران کالا» به جمع شبکه‌های تلویزیونی می‌پیوندد.
 
مجموعه اداری شبکه ایران کالا فعلاً در محل سابق شبکه بازار مستقر است، ولی احتمالاً با یک نقل مکان به نزدیکی مجموعه جام جم خواهد آمد. این شبکه تلویزیونی که مدیریت آن بر عهده دکتر زابلی‌زاده، سرپرست پیشین دانشگاه صداوسیما است در حال جمع‌آوری ایده‌های برنامه‌سازان برای تولید برنامه‌هایی است که با رویکردهای اعلام شده برای شبکه مطابقت داشته باشد؛ شبکه‌ای که مدیریت آن بر عهده معاونت مالی و سرمایه انسانی صداوسیما است.
 
احمد شهریاری، معاون مالی رسانه ملی در حکم انتصاب زابلی‌زاده وظایف «ایران کالا» را تبلیغ و معرفی کالاهای ساخت داخل در جهت حمایت از تولیدات ایرانی با کیفیت و تقویت بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط، انعکاس اخبار و رویداد‌های نمایشگاهی مربوط به کالاهای ایرانی و ساخت داخل، ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی در بین خانواده‌های ایرانی، حمایت از صاحبان کالاهای ایرانی به منظور الگوسازی در جامعه و حمایت از کارآفرینان در جهت رونق تولید ملی عنوان کرده است.
 
آن‌گونه که از عناوین وظایف محوله برای شبکه ایران کالا مشخص است، این شبکه تفاوت‌های ماهوی با شبکه «بازار» خواهد داشت که در مدت عمر کوتاه خود به معرفی محصولات تولید‌کنندگان ایرانی می‌پرداخت.
 
هم اکنون نیز با توجه به استانی شدن دوباره شبکه 5 و پرداختن آن به استان تهران، امکان واگذاری مأموریت پیشین این شبکه که پرداختن به موضوع اقتصاد بود به شبکه ایران کالا وجود دارد. با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی از جمله راهبردهای نظام اسلامی برای اداره کشور است و اقتصاد ملی نیازمند حمایت جدی رسانه ملی است، تأخیر در راه‌اندازی شبکه ایران کالا می‌تواند به معنای از دست دادن زمان برای شبکه‌ای باشد که میدان عمل وسیعی را پیش رو دارد.

منبع : فرهنگ

ارسال نظر

آخرین اخبار