همزمان با فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر و بهار انقلاب، بخشی از خط لوله انتقال گاز ششم سراسری حدفاصل سنندج- دهگلان، بیستون- کرمانشاه و چارمله- نفت‌شهر به طول بیش از ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

خط لوله صادرات گاز به عراق و ارتقای نقش ایران در تجارت بین المللی گاز

به گزارش گلستان24، همزمان با فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر و بهار انقلاب، بخشی از خط لوله انتقال گاز ششم سراسری حدفاصل سنندج- دهگلان، بیستون- کرمانشاه و چارمله- نفت‌شهر به طول بیش از ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

این خطوط که بخش مهمی از خط انتقال گاز ششم سراسری است، نقش بسیار مهمی در پایداری گاز غرب کشور و به‌خصوص صادرات گاز به عراق از مسیر نفت‌شهر- بغداد دارد که هم‌اکنون با بودجه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان ساخته و آماده بهره‌برداری شده است.

صادرات گاز

بر پایه این خبر، بهره‌برداری از این خط انتقال، ضمن ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صدور گاز به کشور عراق در منطقه نفت‌شهر و ارتقاء نقش ایران در تجارت بین‌المللی گاز، باعث افزایش ضریب اطمینان تأمین گاز در فصول سرد سال در استان‌های شمال غرب و غرب کشور نیز می‌شود.

گفتنی است،مراسم بهره‌برداری از این خط انتقال به زودی با حضور وزیر محترم نفت و مقامات ملی و محلی در ایام الله دهه فجر انجام خواهد شد.

صادرات گاز به عراق

در احداث این خط انتقال گاز، حدود ۱۰ هزار و ۱۰۰ شاخه لوله ۵۶ اینچ با وزنی بالغ بر ۹۰ هزار تن مورد استفاده قرار گرفته است.

یادآور می شود، خطوط انتقال گاز یادشده همچون دیگر طرح های کلان صنعت گاز از سوی کارکنان توانمند شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران احداث شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار