وعده ای که هیچ گاه عملی نشد؛

با توجه به ظرفیت های ریلی،زمینی،دریایی وهوایی استان گلستان،ایجاد منطقه ازاد تجاری در این استان حیاتی شمرده می شود و تاکنون دولت هیچ اقدام قابل مشاهده ای در این خصوص انجام نداده است.

عدم توجه دولت به ایجاد منطقه ی ازاد اینچه برون/شاه راه مبادلات تجاری شمال کشور در قلب استان گلستان

به گزارش گلستان 24؛وجود منطقه ازاد تجاری فرصت مناسبی است برای تقویت صادرات و حمایت از صنعت وتولید داخلی که اثار مثبت زیادی چون جذب نیروی کار در صنعت وافزایش فرصت های شغلی درکشور را با خود بدنبال دارد.

شهر اینچه برون در شمال استان گلستان قرار دارد و با خط ریلی به طول 88 کیلومتر کشور ایران را به خاک روسیه و بعضی از کشور های همسایه متصل می کند.

استان گلستان و شهر مرزی اینچه برون به واسطه وجود خطوط ریلی و هم چنین گذرگاه های هوایی،زمین ،دریایی،ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات به کشور های مرکزی و شمالی اسیا را دارد و همچنین این منطقه امکان استقرار صنایع سنگین نظیر شهرک پتروپالایش و متالوژی، پایانه غلات و بندر خشک را دارد که این مسئله حیاتی بودن اجرای این طرح را نشان می دهد.

از انجایی که در محدوده شمال و شمال شرقی کشور منطقه ازاد تجاری وجود ندارد می توان استان گلستان را به محور تجارت  در این منطقه تبدیل کرد و بازار های کشور های مصرف کننده مانند،ترکمنستان،روسیه،تاجیکستان و غیره ...،را از ان خود کرد.

در سال 93 اقای ترکان رئیس مناطق ازاد تجاری کشور خبر ایجاد منطقه ازاد تجاری را در استان گلستان رسانه ای کرد و وعده ایجاد منطقه ازاد تجاری را در شهر مرزی اینچه برون داد.

با این که حدود دوسال است که از این وعده دولت برای گشایش در بازار سرمایه گذاری استان گلستان می گذرد،هنوز هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و تمامی این صحبت های مسئولین فقط در حد وعده و وعید بوده است.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار