معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: تاکنون ۵۲ تن مرغ برای تنظیم بازار در استان گلستان عرضه شده است.

تزریق 52 تن مرغ به بازار استان گلستان

به گزارش گلستان 24،  رحمت الله سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: توزیع مرغ منجمد برای تنظیم بازار همچنان در استان گلستان ادامه دارد و تاکنون 52 تن مرغ در گلستان عرضه شده است.
وی افزود: با توجه به افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر در بازارهای استان گلستان، توزیع مرغ تا قیمت مرغ به حالت متعادل ادامه دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: با توجه به ذخیره مناسب مرغ در استان گلستان، با هدف تنظیم قیمت مرغ این میزان مرغ را به قیمت 5 هزار و 500 تومان برای عاملان فروش و 6 هزار تومان برای مصرف‌کننده عرضه می‌کنیم.

سمیعی گفت: مرغ به میزان کافی در انبارهای استان گلستان وجود دارد و دغدغه‌ای برای تامین مرغ در استان وجود ندارد.
وی اظهار داشت: خوشبختانه روند استقبال مردم از خرید این مرغ‌ها خوب بوده و توزیع این مرغ‌ها تا زمانی که قیمت‌ها منطقی شود، ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: همه این مرغ‌ها در داخل استان گلستان تولید شده و با نظارت دامپزشکی تولید و عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ذخیره مرغ داخل استان یک هزار و 500 تن است اما هر میزان لازم باشد برای تنظیم بازار استان تامین می‌کنیم.

به گفته سمیعی، ظرفیت تولید مرغ استان گلستان بسیار بالا است و 70 درصد تولید را به خارح از استان صادر می‌کنیم.
وی افزود: هم‌اکنون ماهانه 13 هزار تن تولید مرغ در استان گلستان داریم که 10 هزار تن آن به استان‌هایی مانند تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، اصفهان و سمنان صادر شده و بخشی از آن نیز به عنوان ذخیره استراتژیک در استان ذخیره می‌شود.

سمیعی گفت: گلستان 900 واحد مرغداری با تولید سالیانه 160 هزار تن دارد و هم اکنون قیمت مرغ برای تولید کننده 4600 تا 4هزار و 700 تومان است که برای مصرف‌کننده 7هزار و 200 تومان قیمت‌گذاری می‌شود اما با شرایط پیش‌بینی شده در چند روز آینده این قیمت تعدیل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: در استان گلستان 15 کشتارگاه مرغ داریم که 5 کشتارگاه مجهز به آخرین سیستم‌های کشتارگاهی و خط 2 کشتاری هستند و ظرفیت آنها در ساعت 45 هزار قطعه است.

انتهای پیام/کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار