رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار را اعلام کرد.

قیمت مرغ از 8 هزار تومان فراتر رفت

به گزارش گلستان24،از افزایش 250 تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار و 400 تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 7هزار و 200 تومان، توزیع درب واحدهای صنفی 7 هزار و 550 تومان و خرده فروشی 8 هزار و 50 تومان است.

 به گفته وی نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر 7 هزار و 50 تومان و نرخ هر کیلو ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ 8 هزار و 50 تومان است.

 یوسف خانی با اشاره به نرخ سایرمشتقات افزود: همچنین قیمت هر کیلو سینه با کتف 14 هزار تومان، سینه بدون کتف 15 هزارتومان و فیله مرغ 13 هزار تومان است.

 رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه با وجود نبودکشش بازار امکان افزایش مجدد قیمت ها وجود ندارد، عنوان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام از اواخر هفته گذشته از طریق اتحادیه و دیگر سازمانها اقدام به عرضه مرغ منجمد و با نرخ 5 هزار و 700 تومان نموده که این امر تاثیر به سزایی درکنترل قیمت دارد.

 وی با اشاره به دلایل نوسانات قیمت مرغ طی روزهای اخیر تصریح کرد: طبق روال همه ساله در فصل گرما مرغداران به سبب ریسک بالا جوجه ریزی خود را کاهش می دهند ضمن آنکه 10 الی 15 درصد تلفات در فصل تابستان مزید بر علت شده است.

 انتهای پیام/

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار