جهانگیری مطرح کرد؛

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌ِروی ملت ایران مسئله آب است و با مرور زمان این چالش عمیق‌تر می‌شود.

"آب" یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌ِروی ملت ایران

به گزارش گلستان 24،اسحاق جهانگیری ظهر امروز در مراسم آبگیری رسمی سد جامیشان اظهار داشت: یکی از مهمترین چالش‌های پیشِ‌روی ملت ایران مسئله آب است و با مرور زمان این شرایط شدت می‌یابد و اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دریاچه‌ها در وضعیت نامناسبی هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد: تعداد بسیاری از دشت‌های حاصلخیز کشور با بحران روبه‌رو هستند بنابراین باید به مدیریت مصرف آب توجه داشت و از آب‌های موجود استفاده مطلوب را کرد تا این منابع آبی از دسترس خارج نشود.

جهانگیری با بیان اینکه 38 میلیارد ذخیره پشت سدها در کشور وجود دارد، گفت: صندوق توسعه ملی برای استفاده بخش خصوصی است اما در موضوع آب استثنا قائل شده و 10 میلیارد دلار از این صندوق برای طرح‌های آبی برداشت شد تا فرصتی برای توسعه غرب کشور ایجاد شود.

وی با ابراز اینکه حجم فعالیت‌های انجام‌شده در بخش آب کشور بی‌سابقه است، گفت: به هر میزان لازم تاکنون منابع وجود داشته و محدودیت منابع وجود ندارد و در بخش مدیریت مصرف و کشاورزی باید اقدامات بیشتری انجام شود و این نحو مصرف آب در بخش کشاورزی با شرایط کشور سازگار نیست.

جهانگیری با اشاره به اینکه اگر به مسئله آب رسیدگی نشود آینده کشور را به‌خطر می‌اندازد، افزود: استان کرمانشاه دارای ظرفیت کشاورزی بسیاری است و به هر میزان زیربنای توسعه در این استان فراهم شود اقدامی در جهت توسعه کشور ایجاد شده و امید داریم سدهای جامیشان و زمکان در توسعه شهرستان سنقروکلیایی و دالاهو مؤثر باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در سال گذشته 500 میلیارد دلار و امسال 300 میلیارد دلار برای آب‌رسانی به روستاها به تصویب رسید که در سال گذشته به 2980 روستا آبرسانی انجام شد.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار