در دانشگاه گنبد وگرگان شایعه ای پیچیده است، مبنی بر این که اختلاسی به مبلغ حدود 890 میلیون تومان توسط یکی از کارکنان دانشگاه گنبد کاووس از صورت گرفته است

اختلاس در دانشگاه گنبد کاووس

در دانشگاه گنبد وگرگان شایعه ای پیچیده است، مبنی بر این که اختلاسی به مبلغ حدود 890 میلیون تومان توسط یکی از کارکنان دانشگاه گنبد کاووس از صورت گرفته است؛ گفته می شود این فرد از سال 89 تاکنون توانسته است با استفاده از ضعف مدیریت و نظارت در دانشگاه با صدور 90 فقره چک، چنین رسوایی را برای دانشگاه گنبد کاووس رقم بزند و هم اکنون فرد متهم در گرگان در بازداشت به سر می برد.  

به گزارش گلستان 24، دانشگاه گنبد که چند سالی است از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان منتزع شده است، از کمبود نیروی انسانی رنج می برد. تاکنون مدیر حراست این دانشگاه از آموزش و پرورش به این دانشگاه منتقل شده است و مدیر امور اداری و امور حقوقی نیز مدتی بعد از همین اداره به دانشگاه منتقل شد (به احتمال قوی به واسطه مدیر حراست دانشگاه). 

اما مدیران دانشگاه با چندین مورد تقاضای انتقال و ماموریت کارمندان رسمی از سایر دانشگاههای کشور به این مرکز مخالفت نموده اند و ترجیح داده اند از افراد غیر متخصص و غیر مجرب  و قراردادی و شرکتی در بخشهای مختلف استفاده نمایند. متهم به اختلاس نیز یک نیروی غیر رسمی دانشگاه بوده است.

لازم به ذکر است که در ادارات مختلف، نیروهای غیر رسمی بدون آزمون و از کانال ارتباطی وارد می شوند ومعمولا به واسطه بستگان خود در داخل سازمان وارد سازمان می شوند؛ لذا بستگان مربوطه باید جوابگوی اختلاسهای این چنینی باشند و همچنین مدیران سازمان که بدون در نظر گرفتن شایستگی ها، از کانالهای ارتباطی اقدام به استخدام نیرو می نمایند./ساجد نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار