با وجود تاکید سازمان هواپیمایی کشور بر فروش بلیت پرواز اربعین با نرخ مصوب، اما نرخ این پروازها در فاصله سه هفته مانده تا ایام اربعین از مرز ۲ میلیون تومان عبور کرده است.

اوج‌گیری نرخ بلیت پروازهای اربعین با شیب تند/مشهد-نجف ۲ میلیون تومان شد

به گزارش گلستان24، 20 شهریور ماه امسال به سبک و سیاق چند سال اخیر، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی سقف قیمت توافق شده برای بلیت پروازهای عتبات عالیات در اربعین (13 تا 22 آبان‌ماه 96) را اعلام کرد.

بر این اساس نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد ــ‌نجف و تهران‌ــ‌نجف به‌ترتیب  1.5 میلیون تومان و یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شد. قیمت بلیت پرواز رفت و برگشت از سایر شهرهای کشور به شهرهای نجف و بغداد نیز یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شد. ضمن آن‌که نرخ بلیت افراد زیر12 سال معادل  75 درصد نرخ بلیت بزرگسالان است.

همچنین نرخ‌ بلیت پرواز تهران ــ نجف 600 هزار تومان و قیمت بلیت یک‌طرفه مشهد ــ نجف نیز 750 هزار تومان تعیین شده است.

در ادامه سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه‌ای با شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد بلیت‌ پروازهای اربعین باید بر اساس قیمت مصوب فروخته شود. اما طبق روال هر سال با نزدیک به شدن اربعین حسینی بازار حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور آشفته شده است.

هم‌اکنون قیمت پرواز رفت تهران-نجف به بیش از 1.2 میلیون تومان رسیده،‌ یعنی دو برابر قیمت مصوب اعلام شده از سوی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی. پرواز رفت و برگشت این مسیر حدود 2 میلیون تومان است.

قیمت پرواز رفت مشهد-نجف نیز 950 هزار تومان و رفت و برگشت این مسیر حدود 2 میلیون تومان است. نرخ بلیت پرواز مشهد-بغداد نیز در حال حاضر 860 هزار تومان است.

حدود سه هفته به آغاز پروازهای اربعین (13 آبان‌ماه) باقیمانده و با توجه به نظارت ضعیف و عملکرد ایرلاین‌ها مشخص نیست قیمت این پروازها چه رکوردی را ثبت کند. سال گذشته قیمت بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد-بغداد در بازار سیاه دو میلیون تومان شد. حالا باید دید سازمان هواپیمایی کشوری به وعده خود در برخورد شدید با متخلفان عمل می‌کند یا خیر.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار