حدود 40 نفر از سپرده گذاران موسسه منحله الزهرا (س) که در قالب موسسه کاسپین ساماندهی شده روز یکشنبه با حضور در مقابل یکی از شعب این موسسه در مشهد خواستار دریافت مطالبات خود شدند.

گلایه های سپرده گذاران موسسه منحله الزهرا (س)

به گزارش گلستان24؛یکی از سپرده گذاران موسسه الزهرا (س) به خبرنگار ایرنا گفت: چند ماه است که دفترچه کاسپین گرفته ایم و سه ماه است که سود پول را به حساب ما می ریزند اما پول پرداخت نمی کنند.
جواد فیروزمنش افزود: چرا فقط به سپرده گذاران فرشتگان پول پرداخت می کنند در حالی که موسسه فرشتگان آخرین موسسه ای بود که در موسسه کاسپین ادغام شد.
وی اظهار کرد: سپرده گذاران موسسه الزهرا (س) هیچ پولی دریافت نکرده اند در حالی که شعب مختلف شهر در حال پول دادن به سهامداران موسسه فرشتگان هستند.
یکی دیگر از سپرده گذاران نسبت به آنچه 'اعمال تبعیض در پرداختها' دانست انتقاد کرد و گفت: به جای اینکه نیروی انتظامی با ما برخورد کند باید مسئولین این شعبه را که هم اکنون تعطیل است وادار به پاسخگویی نماید.
یکی از سپرده گذاران که پیش از این در موسسه فرشتگان سپرده گذاری کرده بود نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون موسسه کاسپین در مشهد تنها به مشتریان موسسه منحله فرشتگان پول پرداخت می کند که البته به این شیوه پرداخت معترضیم.
نیما داوودی افزود: پرداختها در مشهد از روز پنجشنبه آغاز شده اما سودهای حسابهای ما را در مدت حدود 6 ماه قبل در نظر نگرفته و 10 درصد از پول را نیز بلوکه می کنند و کسی که در ابتدا 100 میلیون تومان سپرده داشته اکنون فقط حدود 40 تا 50 میلیون تومان را می تواند برداشت کند.
وی اظهار کرد: همین پرداخت نیز با مشکلاتی از قبیل شلوغی و ازدحام جمعیت، مشکل دار بودن برخی حسابهای دارای اقساط و نوبت گرفتن از صبح زود همراه است.
وی گفت: شاید هر شعبه نتواند به بیش از 50 نفر در روز پاسخگو باشد. 
تلاش خبرنگار ایرنا برای گفت و گو با مسئول شعبه خیام موسسه کاسپین و دیگر مسئولان این موسسه درمشهد ثمری نداشت و کارمندان این موسسه به خبرنگار ایرنا گفتند: مسئولین شعبه برای بازدید و رفع نواقص شعبه ها به سطح شهر رفته اند.
از اواخر اردیبهشت ماه امسال با اختصاص خط اعتباری از سوی بانک مرکزی تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان با حدود ٥٠٠ هزار سپرده گذار آغاز شد و تا سقف 2میلیارد ریال پیش رفت اما در مرداد ماه به دستور محاکم قضایی برخی حساب های کاسپین به درخواست شاکیان، مسدود و روند پرداخت متوقف شد.
از چند روز گذشته پرداخت مطالبات سپرده گذاران تعاونی منحل شده فرشتگان با اختصاص خط اعتباری از سوی بانک مرکزی و رفع انسداد برخی حساب ها توسط قوه قضائیه تا سقف 2 میلیارد ریال از سر گرفته شد و مدیر عامل موسسه کاسپین زمان یک هفته ای را برای این امر پیش بینی کرد.
موسسه اعتباری کاسپین در چارچوب سیاستهای بانک مرکزی به منظور ساماندهی و تبدیل تعاونیهای اعتبار به موسسات از تجمیع تعاونیهای اعتبار فرشتگان، امید جلین گرگان، کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا (س) مشهد، بدرتوس و پیوند، از سال 1394 شکل گرفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار