رئیس کنفدراسیون صادرات ایران :

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: به دلیل اینکه برای سرمایه‌گذاران خارجی تمامی فاکتورهای بین‌المللی مهم است، نزول 4 پله‌ای ایران در فضای کسب و کار جهانی بر روابط اقتصادی بین‌المللی مؤثر است.

نزول رتبه جهانی ایران در فضای کسب و کار جهانی بر سرمایه‌گذاری خارجی تاثیر می‌گذارد/ سرمایه‌گذار داخلی هم در این فضا کار نمی‌کند

به گزارش گلستان 24 ؛ محمد لاهوتی  در مورد نزول 4 پله‌ای کسب و کار جهانی ایران و تأثیر آن بر روابط اقتصادی و تجاری بین‌المللی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی گفت: رتبه‌بندی بین‌المللی بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی و بطورکلی تجارت خارجی هر کشور و روابط اقتصادی بین‌المللی کشورها با هم تأثیرگذار است. 

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: قطعا 4 پله نزول ایران در فضای کسب و کار جهانی بر روابط اقتصادی بین‌المللی ایران تأثیرگذار است. 

وی اظهار داشت: این در حالی است که اگر در بحث تأمین اجتماعی و مالیات‌ها یک مقدار برای فعالین اقتصادی کشور از جمله تولید‌کنندگان و صادرکنندگان، تسهیلات ایجاد شود، رتبه جهانی فضای کسب و کار ایران می‌تواند به راحتی به 80 تا 70 برسد. 

لاهوتی گفت: کاهش رتبه فضای کسب و کار قطعا روی سرمایه‌گذاری داخلی تأثیرگذار است چرا که سرمایه‌گذاران حتی سرمایه‌گذاران داخلی در این فضا احساس امنیت نمی‌کنند. 

وی افزود: کشورهایی که در دنیا توانسته‌اند جذب سرمایه‌گذاری داشته باشند و سرمایه‌گذاری آنها منجر به رشد اقتصادی بالا شده در بحث بهبود محیط کسب و کار تلاش کرده‌اند. 

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه رسیدن به جذب 30 تا 40 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری خارجی که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است نیازمند بهبود فضای کسب و کار است، گفت: در بحث شفافیت اقتصادی حتما باید کارهایی صورت بگیرد که بتوانیم شرایط را مناسب حضور سرمایه‌گذاران خارجی کنیم، زیرا برای سرمایه‌گذاران خارجی تمامی فاکتورهای بین‌المللی یک محیط کسب و کار امن و آسان مهم است. 

 بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود موسوم به گزارش فضای «کسب و کار 2018» وضعیت 19 کشور جهان از نظر سهولت فعالیت‌های اقتصادی و فضای کسب و کار مورد بررسی قرار داده است. 

براساس ارزیابی این نهاد بین‌المللی فضای کسب و کار در ایران با 4 پله نزول از 120 به 124 نزول کرده است.

نمره ایران در سال جاری 56.48 عنوان شده که از سال گذشته برابر با 57.26 کمتر است. 

انتهای پیام/ 


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار