در پی فیلترینگ تلگرام؛

عدم توجه دولت به حملات دشمن در فضای تلگرام و مطرح نشدن راهکاری برای جلوگیری از آن، موجب شدتا علاوه بر ایجاد آشوب های خیابانی تلگرام نیز فیلتر شود.

دولت باید پاسخگوی بیکار شدن مردم باشد/چرا دولت قبل از این به تحرکات دشمن در تلگرام توجه نمی کرد؟

به گزارش گلستان24،در این دهه با فراگیر شدن اینترنت و انتقال پهنای باند از روی شبکه های خانگی به کوه،دریاو خیابان ها مردم نیز همراه با این تکنولوژی متحول شدند،گوشی های تلفن همراه نیز به با قیمت های پایین در همه جای دنیا پیدا می شوند و می توانند نیاز مخاطب خود را به آسانی برطرف کنند.

در حال حاضر تلفن همراه و اینترنت عضو جدا نشدنی زندگی مردم هستند و هر یک از ما استفاده های خاصی از این فضای ارتباطی می کند و سنی خواصی هم برای آن تعریف نشده و از کوچیک تا بزرگ درگیر این فضای مجازی هستند.

بیشتر مصرف کنندگان حداقل در کشور ما از این امکانات برای استفاده از برخی اپلیکیشن های ارتباطی بهره می گیرند،که بطور مثال تلگرام به عنوان محبوب ترین اپلیکشن ارتباطی در بین ایرانینان شناخته می شود.

هرکس ا ز این فضا بنا به توانایی وخواسته هایش استفاده می کنند برخی از مردم با استفاده از این نرم افزار درآمد زیادی کسب می کنند واین نرم افزار برایشان مانند بازار فروش اجناشان شده است و برخی اندک نیز بر علیه مردم وکشور کار می کنند تا فرصت های اقتصادی و مردم را بسوزانند وامنیت کشور را به چالش بکشانند.

دشمنان کشور در همه حال منتظرند تا بگونه ای بر نظام ایران ضربه بزنند،اینترنت وشبکه های اجتماعی از ابزار کار آنها بشمار می رود و  بیشترین تمرکز آنها بر روی نرم افزار تلگرام بوده واین افراد با استفاده از برخی خائنین و خود فروخته ها علیه  کشور در این نرم افزار پیام رسان تبلیغ می کردند و حتی توانستند آشوب چند روز ه ای را در کشور به وجود بیاورند.

حال دولت وکسانی که باید این اوضاع را کنترل کنند تصمیم گرفتند تا این پیام رسان را فیلتر کنند تا مردم به آسانی نتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

این کار باعث شد تا خیلی از مردم بیکار شوند و کسبه ی زیادی ورشکت شوند و همینطور ضرر هنگفتی  مواجه شرکت های ارائه دهنده اینترنت شد، زیرا که دیگر متقاضی کمتری برای خرید واستفاده از اینترنت هست.

از مدت ها قبل نیروهای امنیتی ودادستانی به دولت هشدار داده بودند که برخی از کانال های تلگرامی بر علیه نظام و امنیت کشور کار می کنند و باید هرچه زودتر جلوی آنها را گرفت ولی وزارت ارتباطات و دولت نسبت به این موضوع به اعتایی کردند تا که الان خود آنها مجبور شدند به طور کل نرم افزار تلگرام را ببندند.

با این وجود اگر دولت در همان زمان فکری به حال این گونه کانال های معاند با کشور می کرد الان نه امنیت کشور زیر سوال می رفت نه تلگرام فیلتر می شد تا  هزاران فرصت شغلی بسوزد و خیلی ها بیکار شوند.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار