مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان از واریز سود سهام عدالت در گلستان خبر داد.

جزئیات واریز سود سهام عدالت در گلستان

به گزارش گلستان24،سهام عدالت نوعی یارانه محسوب می‌شود از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود.

در راستای کاهش فقر و توزیع عادلانه ثروت دولت بین مردم، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی در قالب طرح «سهام عدالت» به قشرهای کم‌درآمدتر جامعه سپرده می‌شود.

سهام عدالت در مرحله نخست به برخی از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی واگذار شد و برگه‌هایی تحت عنوان برگه سهام عدالت به مشمولان این طرح داده شد که ارزش برگه‌های سهام عدالت در مرحله نخست ۵۰۰ هزار تومان بود که بعد به یک میلیون تومان ارتقا یافت.

در راستای پرداخت سود سهام عدالت به مشمولان واجد شرایط گفت و گویی صمیمی با داوود طبرسا مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان صورت گرفت.

 سود سهام عدالت شامل تمامی افرادی که در سامانه سهام عدالت ثبت‌نام کردند، می‌شود؟

طبرسا: تمامی مشمولان قطعی سهام عدالت که شماره شبای بانکی آنها تاکنون از طریق سامانه سهام عدالت به دست ما رسید سود عملکرد سال 1395 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت به حسابشان واریز می‌شود.

پرداخت سود سهام عدالت به شرطی است که فرد در قید حیات باشد و شماره حسابی که اعلام کردند مسدود و یا دچار مشکل نباشد در این مرحله سود واریزی به خانوارهای تا پنج نفر در زمان ثبت‌نام به ازای هر مشمول با مبلغ سهام یک میلیون تومان معادل 50 هزار تومان درنظرگرفته شده که مابقی طلب سود این افراد پس از وصول از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت به تدریج به حساب آنها در یک الی دو مرحله دیگر واریز می‌شود.

 آیا شرایط برای افرادی که اکنون می‌خواهند سهام عدالت دریافت کنند مهیا است؟

طبرسا: اطلاع رسانی قبلا صورت گرفته است و کسانی که در زمان ثبت‌نام این کار را انجام دادند و ثبت‌نام خودشان را به شرکت‌های سهام عدالت بردند و مهرش را زدند و در آنجا راستی‌آزمایی شدند می‌توانند میزان سهمی که از سهام عدالت برخوردار هستند را در سایت به تایید برسانند و شماره شبای خودشان را اعلام کنند.

مبلغ سود سهام عدالت چه قدر است و آیا این رقم اضافه می‌شود یا ثابت است؟

طبرسا: رقمی که سهامداران عدالت از بانک دریافت کردند 24 هزار و 600 تومان است و این رقم برای افراد متفاوت است آنهایی که سود 40 هزار تومان را در سال 1385 الی 1386 دریافت کردند 24 هزار و 600 تومان به حسابشان واریز می‌شود.

افراد می‌‌‌توانند به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند و به نسبت هر یک میلیون تومان، مبلغ 50 هزار تومان دریافت خواهند کرد که حدود 24 هزار و 600 تومان است و آنهایی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند مبلغ 50 هزار تومان دریافت می‌کنند.

این عدد تا سقف 150 هزار تومان پیش‌بینی شده است که طی یک الی دو مرحله دیگر به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

 آیا زمان واریز سود سهام عدالت در مراحل بعدی مشخص شده است؟

طبرسا: سود سهام عدالت تا پایان سال بعد واریز خواهد شد و به محض اینکه 49 شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت در فرصتی که دارند سودشان را به حساب خزانه واریز کنند این سود به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار