یک کارشناس با سابقه بازار طلا گفت: این احتمال وجود دارد در صورت تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین قیمت طلا همین امسال به ۱۴۰۰ دلار در هر انس افزایش یابد.

خطر افزایش قیمت طلا در جهان

به گزارش گلستان 24؛به نقل از بلومبرگ، ریک رول، مدیر موسسه استرات یواس هلدینگز گفت: در صورت تشدید تنش تجاری در جهان قیمت طلا به بالاترین میزان خود طی ۵ سال گذشته افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: این احتمال وجود دارد قیمت طلا همین امسال به ۱۴۰۰ دلار در هر انس برسد. چرا که بالا گرفتن جنگ تجاری بین پکن و واشنگتن می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امن سنتی نظیر طلا سوق داده و باعث شود که آن‌ها از حوزه بازار سهام خروج کنند.

طی سه دوره سه ماهه متوالی قیمت طلا روندی افزایشی را طی کرده و هم اکنون به بیش از ۱۳۳۷ دلار در هر انس رسیده است، ماه گذشته میلادی کاخ سفید تعرفه گمرکی برای صادرات چین به آمریکا به حجم حدود ۶۰ میلیارد دلار تعیین کرد. پکن نیز در مقابل تعرفه‌های مشابهی را برای واردات ۱۲۸ قلم کالا از آمریکا به چین وضع کرد.

انتظار می‌رود دولت ترامپ با اتخاد سیاست‌هایی ماجراجویانه آتش جنگ تجاری را شعله‌ور کرده و تعرفه گمرکی برای کالا‌های چینی بیشتری وضع کند. تشدید این بحران می‌تواند تقاضا برای دلار و دارایی‌های آمریکایی را با توجه به افزایش کسری بودجه این کشور و آسیب‌پذیری دلار کاهش دهد.

رول گفت: طی ۴۰ سال گذشته من در بازار طلا فعالیت کردم و تجربه نشان می‌دهد بزرگترین تعیین کننده در بازار طلا اقبال بین‌المللی دلار آمریکا بوده است.

این کارشناس بازار طلا معتقد است اقدام آمریکا در بدتر کردن اوضاع آغاز شده و این مساله برای همه در جهان و نه فقط آمریکا بد خواهد بود. این جنگ تجاری بی‌نتیجه که برنده‌ای نیز نخواهد داشت می‌تواند نگرانی‌های جدی در بازار جهانی ایجاد کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار