قیمت نفت که روز گذشته به بیش از ۷۱ دلار رسیده بود امروز اندکی کاهش یافت، اما ۷۰.۸۱ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

طلای سیاه در مرز ۷۱ دلار

به گزارش گلستان ۲۴ ؛قیمت نفت امروز از بالاترین رقم از سال ۲۰۱۴ تاکنون که روز گذشته ثبت شد، اندکی فاصله گرفت، اما همچنان بالای ۷۰ دلار است.

تنش‌های موجود در خاورمیانه که قیمت نفت را بالا می‌برد تا حدودی با افزایش ذخایر نفت آمریکا و تولید در این کشور خنثی شد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۲۳ سنت کاهش ۷۰.۸۱ دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته بیش از ۳ درصد افزایش یافت و به ۷۱.۳۴ دلار در هر بشکه، بالاتری قیمت از اواخر سال ۲۰۱ تاکنون رسید.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۵ سنت کاهش ۶۵.۳۶ دلار فروخته شد.

بازار‌های نفتی به علت تنش‌ها در غرب آسیا متشنج شده بودند. آمریکا و هم‌پیمانانش به بهانه حملات شیمیایی هفته گذشته در این کشور در حال بررسی حمله هوایی به نیرو‌های سوریه‌ای هستند.

یوروکنترل، آژانس کنترل ترافیک هوایی اروپا اواخر روز گذشته اعلام کرد احتمال حمله هوا به زمین یا موشک‌های کروز طی ۷۰ ساعت آینده وجود دارد و هشدار داد اختلال در تجهیزات ردیابی رادیویی ممکن است رخ دهد.

هرچند که سوریه به خودی خود تولیدکننده بزرگ نفت نیست، اما اغلب کشور‌های حاشیه خلیج فارس و در غرب آسیا مهم‌ترین صادرکنندگان نفت در جهان هستند که تنش در منطقه می‌تواند به بازار‌های نفتی خسارت بزند.

همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که آمریکا مجددا تحریم‌های علیه ایران را که یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت است ازسربگیرد.

موسسه امریکن پترولیوم دیروز اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۶ آوریل ۱.۸ میلیون بشکه افزایش یافته است و به ۲۹.۱ میلیون بشکه رسیده است. این درحالی است که تحلیلگران انتظار ۱۸۹ هزار بشکه کاهش را دارند.

خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور اجازه یک فزونی و اشباع دیگر در بازار را نخواهد داد به این معنا که این کشور همچنان به کاهش عرضه در بازار برای بالا بردن قیمت‌ها ادامه خواهد داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار