رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو تهران می‌گوید: در سه ماه آینده و با شروع تحریم‌ها در حوزه خودروهای خارجی مشکلی به وجود نخواهد آمد. اما خودروسازان معتقدند که باید آزادسازی یا افزایش قیمت در خودروهای داخلی حاصل شود.

قیمت خودرو افزایش نمی یابد

به گزارش گلستان24؛رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو تهران درباره اینکه قیمت خودروهای داخلی و خارجی با شروع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران چه تاثیری خواهند گرفت؟ به تجارت‌نیوز گفت: در زمان تحریم‌ها و برای سه ماه آتی در حوزه خودروهای وارداتی مشکلی وجود ندارد. چرا که به اندازه کافی خودروهای خارجی در بازار و انبارها وجود دارد؛ این در حالی است که خریداری در این حوزه مشاهده نمی‌شود و مردم نیز با افزایش یک باره قیمت خودروهای وارداتی، توان خرید ندارند.

سعید موتمنی با اشاره به وضعیت بازار خودروهای خارجی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت خودروهای خارجی در رکود کامل به سر می‌برد و فعلا در این شرایط میزان خرید و فروشی خودروها کاهش چشمگیر یافته است.

وی در بخش دیگر سخنانش به وضعیت بازار خودروهای داخلی اشاره کرد و افزود: در حوزه خودروهای داخلی با مشکل عرضه مواجه هستیم؛ چرا که اکثر خودروهای داخلی مونتاژ چین است که ایران از لحاظ دیپلماسی مشکلی با این کشور ندارد.

موتمنی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود در بخش قطعه، خودروسازان با مشکل عدیده‌ای رو به رو هستند و چرا عرضه خودروهای داخلی با تاخیر انجام می‌شود،؟ بیان‌ کرد: کمبودی در تولید خودروهای داخلی وجود ندارد. حتی ما با کمبود قطعه نیز مواجه نیستیم. مردم بدانند که خودرو داخل به اندازه کافی موجود است. به‌طوری‌که در ماه‌های گذشته خودروسازان داخلی کشور قطعات مورد نیاز را در انبارها ذخیره کرده‌اند. دلیل عدم عرضه یا تاخیر در این حوزه به موضوع آزادسازی قیمت‌ها باز می‌گردد. عمده‌ترین مطالبه خودروسازان افزایش قیمت خودروهاست؛ در حالی که مردم نسبت به کیفیت خودروهای داخلی گله و شکایت‌های مختلفی را مطرح می‌کنند.

وی در ادامه افزود: به اعتقاد ما باید زمانی قیمت خودرو داخلی گران شود که هم پای آن کیفیت خودروها نیز افزایش یابد. براین باوریم که امروز قیمت خودروهای داخلی به اندازه کافی گران است و نهادهای نظارتی نیز باید در برابر این مطالبات خودروسازان ایستادگی کنند و برنامه جامعی را ارائه دهند.

موتمنی درباره نگاه مجلس نسبت به آزادسازی قیمت‌ها گفت: هفته گذشته فعلان خودرویی به همراه خودروسازان جلسه دو جانبه‌ای را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار کردند. در این جلسه نسبت به آزادسازی قیمت خودروهای داخلی تاکید شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار