گزارش میدانی از بازار نعلبندان گرگان؛

در این گزارش شما مخاطبین گرامی نسبت به قیمت های برخی از مصرفی در ماه رمضان و حال هوای این روزهای بازار مطلع خواهید شد.

17اردبیهشت ماه/از افزایش قیمت ها تا عدم تمایل خرید خرما توسط مردم

به گزارش گلستان24؛اگر این روز ها سری به بازار ها زده باشید احتمالا با قیمت های نجومی برخی از اجناس بر خورده اید، اجناسی که حداقل تا چند ماه گذشته قیمت متناسبی داشته اند ولی این روز ها با قیمت های زیاد و به مراتب مشتری های نسبتا کم در بازار عرضه می شوند.

با شروع ماه رمضان هم مردم به سراغ یکسری از اجناسی می روند که در این ماه مبارک استفاده بیشتری دارد مانند شکر،خرما و دیگر موادی که در پخت غذاهای مختلف در زمان افطاری کاربرد دارد.

خبرنگار ما با حضور در بازار شهر گرگان از حضور مردم در بازار ها و قیمت ها گزارشی به صورت میدانی تهیه کرده است،که این گزارش به شرح زیر است.

امروز 17 اردیبهشت ماه وقتی وارد بازار نعلبندان شهر گرگان شدم حدود ساعت16:30 بود نانوایی ها شلوغ بود و کاسبین نیز در حال گردگیری اجناس خود بودند،مردم هم در بازار حضور داستند وهر فرد در هر مغازه ای قبل از اینکه خریدی انجام دهد در ابتدا قیمت ها را از فروشندگان سوال می کرد تا مبدا بعد از خرید یک جنس به یکباره با قیمتی نجومی  رو برو شود.

درب یک مغازه قصابی رفتم و از فروشنده قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی را سوال کردم،هر کیلو گوشت گوسفندی 85 هزار تومان،گوشت بره 95 هزارتومان،گوشت گوساله 98هزارتومان،جیگر بره 85 هزار تومان ودمبه گوسفندی هم که به علت کاهش تقاضا از 45 هزار تومان به حدود30 هزارتومان رسیده بود.

23

صاحب مغازه قصابی می گفت:تقاضا برای خرید خیلی کم شده،در ماه رمضان سال گذشته شاید بیش از 9 لاشه گوسفند می فروختیم ولی امسال بعید میدونم یکی هم فروش بره،دست مردم راه نگاه کنید همش کدو وبادمجان است،مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

 البته اینگونه هم نبود ومردم هنوز در قصابی های آن طرفتر با وجود زیاد بودن قیمت ها بازهم مشغول خرید گوشت بودند.

درچند مغاره جلوتر بساط فروش توت فرنگی هم براه بود ولی قیمت ها نسبت با پارسال تفاوت زیادی داشت،قیمت هرکیلو توت فرنگی شهر دلند از 10 تا 12 هزار تومان بود.

28

تنها جایی که خیلی خلوت بود مغازه های فروش خرما بود،در بازار نعلبندان هر کیلو گرم خرما از 20 تا 33 هزارتومان قیمت گذاری شده بود که مردم نسبت به خرید آن زیاد تمایلی نداشتند.

در مغازه های شیرینی فروشی هم که وارد شدم و خواستم عکس بگیرم صاحب فروشگاه با کنایه،گفت:از من عکس نگیر از این زولبیا بامیه ها عکس بگیر قشنگ تر است.

14

آنطور که فروشندگان می گفتند قیمت هر کیلو گرم زولبیا بامیه در حال حاضر 18هزارتومان است و این قیمت هنوز قطعی نیست وممکن است تغییرکند.

با این که قیمت اجناس افزایش یافته بود ولی جنب جوش مردم برای تهیه مایحتاج روزمره خود  همچنان ادامه داشت.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار