معاون جهادکشاورزی گلستان عنوان کرد؛

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان جزئیات طرح کشت قراردادی را تشریح کرد و گفت: دولت در طرح کشت قراردادی از کشاورز حمایت می‌کند.

جزئیات طرح کشت قراردادی/ پرداخت بیش از ۳ میلیون تومان در هر هکتار

به گزارش گلستان 24؛ محمدرضا عباسی امروز یکشنبه ۶ آذر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از آنجایی که کشاورزان در زمان کاشت از لحاظ اقتصادی در مضیقه هستند و از سویی دیگر هزینه‌های تولید افزایش پیدا کرده تأمین نقدینگی برای کشاورزان سخت است لذا در راستای حمایت از این قشر زحمت‌کش طرح کشت قراردادی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرح کشت قراردادی در سال گذشته در ۲۷ هزار هکتار از اراضی گندم استان گلستان اجرایی شده است، افزود: در راستای این طرح در زمان کشت حمایت‌هایی در بخش کود و غیره از کشاورز انجام گرفته و در زمان خرید محصول بهای آن از حساب کشاورزان کسر شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تأکید کرد: کشاورزان برای بهره‌مندی از طرح کشت قراردادی می‌توانند اپلیکیشن کشت قراردادی را بر روی گوشی خود دانلود و نصب کرده و در سامانه ثبت‌نام کنند تا از مزایای آن برخوردار شوند، برای بهره‌مندی از این طرح نیاز به مراجعه حضوری نیست.

عباسی با تأکید بر اینکه دولت در طرح کشت قراردادی به ازای هر هکتار سه میلیون و ۳۰۰ تومان برای سرمایه در گردش، خرید کود و بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان کمک می‌کند، یادآور شد: در این طرح بیمه کشاورزان به‌صورت خودکار صادر می‌شود و در کنار آن از تخفیف ۲۰ درصدی نیز بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از اراضی گلستان به‌صورت دیم و ۴۰ درصد به‌صورت آبی کشت می‌شود، بیان کرد: حدود ۱۵۰ هزار هکتار گندم آبی و حدود ۲۴۰ هزار هکتار گندم دیم در استان گلستان کشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان به سطح زیر کشت جو و کلزا در سطح استان گلستان اشاره کرد و گفت: ۱۰ هزار هکتار جو آبی و ۶۵ هزار هکتار جو دیم، ۱۵ هزار هکتار کلزا آبی و ۳۵ هزار هکتار اراضی دیم کلزا در سطح استان گلستان کشت می‌شود.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار