رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در 9 ماه امسال در استان گلستان ورودی پرونده ایراد ضرب و جرح عمدی 12هزار پرونده بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از هفت درصد کاهش داشته است.

وقوع قتل به خاطر رانندگی نامتعارف در ترافیک/ ورود 12 هزار پرونده ایراد ضرب و جرح عمدی به محاکم گلستان

به گزارش گلستان24،هادی هاشمیان صبح امروز در مجمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح استان گلستان اظهار کرد: امروزه پیشگیری از وقوع جرم دارای آثاب گرانبهایی در جامعه است و اهمیت پیشگیری در تمام زمینه‌ها برکسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: در موضوع پیشگیری از وقوع جرم همه دستگاه‌ها و اقشار جامعه باید وارد صحنه شوند و امروز در هر سه قوه برای موضوع پیشگیری از وقوع جرم عزم جدی وجود دارد و اگر همکاری دیگر قوا و دستگاه‌ها وجود نداشته باشد اگر قوه قضائیه با تمام توان نیز وارد صحنه شود نمی‌تواند در موضوع پیشگیری از وقوع جرم موفق باشد.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: موضوع جرائم خشن و ایراد ضرب و شتم عمدی در جامعه در حال افزایش است و اقدامات انجام شده برای کاهش این جرم کافی نبوده زیرا عوامل دیگری باید بکارگیری شود تا آستانه صبر و تحمل مردم بهتر شود.

هاشمیان تاکید کرد: متاسفانه با کوچک‌ترین حرکت، مردم به سمت افعال خشن روی می‌آورند و پرونده‌ای را داشتیم که با یک حرکت خودرو در زمان ترافیک منجر به درگیری فیزیکی و قتل شود.

وی افزود: همه این اتفاقات نشان‌دهنده این است که باید به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه ایراد ضرب و جرح عمدی به صورت عملی و کاربردی پیش برویم.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: ایراد ضرب و جرح عمدی و جرائم خشن از جمله دلایل اصلی مرگ و میر در سن 15 تا 44 سالگی شده است.

هاشمیان گفت: از نظر تعداد زندانیان در زندان بعد از سرقت و مواد مخدر، جرائم خشن رتبه سوم زندانیان زندان را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: اساسی‌ترین اثر خشونت شکسته شدن حریم دینی و احترام به دیگران است و خشونت باعث ذلت  آسیب در جامعه خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: در استان گلستان در جرم ایراد ضرب و جرح همدی سال 1392 ورودی پرونده‌ها 15 هزار و 400 پرونده بوده و در سال گذشته این میزان به 16 هزار و 400 پرونده رسیده که بین سال گذشته و سال 1395، 10 درصد ورودی این پرونده‌ها کاهش پیدا کرده است.

هاشمیان گفت: در 9 ماه امسال در استان گلستان ورودی پرونده ایراد ضرب و جرح عمدی 12هزار پرونده بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از هفت درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در کل با اقدامات انجام شده میزان پرونده‌های ورودی به محاکم استان گلستان در سال گرشته نسبت به سال 1394، شاهد کاهش 20 هزار پرونده ورودی بوده‌ایم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار