رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گلستان گفت: گلستان در افزایش ارزش افزوده بخش صنعت در ۴سال گذشته صعود ۸ پله‌ای داشته است.

رشد ۸ پله‌ای استان گلستان در ارزش افزوده بخش صنعت

به گزارش گلستان24؛ حسینقلی قوانلو صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ارزش افزوده بخش صنعت استان گلستان در چند سال اخیر رشد 8 پله‌ای داشته واین ناشی از رشد صادرات بوده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر رشد صادراتی در استان گلستان از 50 میلیون دلار در سال به 250 میلیون دلار رسیده که 200 میلیون دلار آن مربوط به صادرات گمرکی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: در این مدت ارزش افزوده صادرات استان هم رشد کرد و از رتبه 26 کشور در سال 91 به رتبه 18 کشور رسید.

وی بیان داشت: این رشد هشت پله‌ای استان گلستان ناشی از رشد صادرات بوده که این مسئله نیز وابسته به رشد صنعت و افزایش تولیدات صنعتی در استان است.

قوانلو با اشاره به ارزش افزوده بالای بخش صنعت از جمله خودروسازی که استان گلستان ظرفیت لازم را برای استقرار این صنعت دارد، گفت: صنعت خودرو ارزش افزوده 20 درصدی دارد ومانند صنعت ساختمان از جمله صنایع پیشران است.

وی به برپایی هشتمین نمایشگاه خودرو در گرگان اشاره کرد و اظهارداشت: در این صنعت می‌توان زمینه رشد را فراهم کرد و برگزاری این نمایشگاه‌ها هم می‌تواند به تحرک دیگر بخش‌های صنعت استان کمک فراوانی انجام دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: هر چند ما در استان تولید خودور نداریم ولی تولید قطعات و صنایع جانبی ازجمله قطعه‌سازی را داریم که می‌تواند به رونق آنها کمک کند.

قوانلو ابراز امیدواری کرد که تولیدکنندگان قطعات و صنایع جانبی خودرو در استان گلستان از فرصت این نمایشگاه استفاده کنند و با حضور در این نمایشگاه‌ها وبستن قرارداد زمینه افزایش ارزش افزوده را در استان فراهم کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار