رئیس پلیس راهور گلستان مطرح کرد

رئیس پلیس راهور گلستان گفت: 91 درصد کشته‌ها در گرگان مربوط به عابران و موتورسیکلت‌سواران است که در 10 ماه نخست امسال 24 نفر در گرگان جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند.

برخورد قاطع پلیس با رانندگان دارای حالت غیرعادی

به گزارش گلستان24؛ایوب شرافتی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: پیشگیری از حوادث باید قبل از تجربه تصادف انجام شود و این هوشیاری باید از همان زمانی که از منزل خارج می‌شویم ایجاد شود.

وی ادامه داد: در حوزه داخل شهر در 10 ماه نخست سال جاری با 11 کشته کمتر، 15 درصد کاهش کشته‌های ناشی از تصادفات را داشته‌ایم که 74 کشته پارسال و امسال 63 نفر کشته شده‌اند.

شرافتی گفت: 118 نفر نیز طی این مدت کمتر مجروح شدند که شاهد کاهش سه درصدی مجروحان ناشی از تصادفات درون‌شهری در استان بوده‌ایم.

وی بیان کرد: چهار شهرستان رامیان، آزادشهر، گرگان و مینودشت دارای افزایش کشته‌های ناشی از سوانح رانندگی داشته‌اند و سایر شهرها کاهش و بدون تغییر بوده است و در حوزه مجروحان نیز گنبد، گمیشان، آق‌قلا، رامیان و مینودشت افزایش مجروح داشته‌اند.

رئیس پلیس راهور گلستان خاطرنشان کرد: مهمترین علل تصادفات موضوع عدم توجه به جلو با 34 عدم رعایت حق تقدم با 32 درصد که 87 درصد جانباختگان فقط مربوط به موتورسوار و عابران پیاده بوده‌اند و 83 درصد مجروحان عابر و موتورسوار بوده‌اند و 83 درصد رانندگانی که مقصر بودند دارای گواهینامه و 17 درصد فاقد گواهینامه بوده‌اند.

شرافتی بیان کرد: 80 درصد رانندگان مقصر بین 15 تا 45 سال بوده‌اند و تصادفات در طول هفته یکسان بوده است اما در شهرهایی که دارای بازار هفتگی هستند در روزهای بازار هفتگی میزان تصادفات بیشتر است و بیشترین سوانح رانندگی در شهرها از ساعت چهار بعد از ظهر تا 9 شب با 40 درصد بوده و 51 درصد از جانباختگان و مجروحان بین 15 تا 30 سال سن داشته‌اند.

وی با اشاره به گرگان به عنوان مرکز استان که یکی از شهرهای دارای افزایش تصادفات است، گفت: 24 نفرکشته‌های سوانح رانندگی در 10 ماهه نخست امسال در تصادفات رانندگی در گرگان جان خود را از دست دادند که 33 درصد (6 نفر) افزایش داشته است و سال گذشته طی این مدت یک هزار و 600 نفر در تصادفات گرگان مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور گلستان بیان کرد: در پنج سال گذشته خوشبختانه در حوزه راهنمایی و رانندگی به طور مرتب شاهد کاهش کشته‌ها و مجروحان بوده‌ایم.

شرافتی گفت: این در حالی است که به طور مرتب خودروها و رانندگان در حال افزایش هستند و در سال 1390، 123 کشته در شهرهای استان داشتیم و سال گذشته 85 نفر جان خود را در تصادفات شهرهای استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی اضافه کرد: از کشته شدگان 10 ماه نخست سال جاری در گرگان، 33 درصد موتورسوار و 58 درصد عابر بوده‌اند و فقط 10 نفر یعنی 42 درصد کشته‌های تصادفات گرگان در کمربندی گرگان بوده است.

رئیس پلیس راهور گستان تصریح کرد: با وجود کاهش جانباخته و مجروح شاهد کاهش اعمال قانون و جرائم رانندگی هستیم که با 16 میلیارد ریال کاهش، 6 درصد مبلغ اعمال قانون کاهش داشته و با 20 هزار و 886 برگ اخطاریه کاهش، سه درصد هم تعداد برگ اخطاریه‌ها در این مدت ده ماهه گذشته کاهش داشته است.

شرافتی گفت: از ابتدای سال جاری 98 هزار موتورسیکلت اعمال قانون شده و 13 هزار و 500 موتورسیکلت توقیف شده و طی این مدت 60 نقطه پرتصادف در معابر درون شهری گلستان شناسایی شده که 23 نقطه رفع و 13 نقطه در حال اصلاح و 24 نقطه در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: طی این مدت در استان 345 هزار خودرو شماره‌گذاری شده است و حدود 211 هزار موتورسیکلت هم در استان شماره‌گذاری شده است.

رئیس پلیس راهور گلستان تاکید کرد: در 10 ماه امسال 11 هزار وسیله نقلیه شماره‌گذاری جدید در استان داشته‌ایم و 291 دستگاه نیز خودروهای وارداتی بوده است.

شرافتی گفت: با رانندگانی که حالت غیرعادی داشته باشند به شدت برخورد خواهیم کرد و اگر راننده‌ای دارای چنین شرایطی باشد از حداکثر اقدام قانونی برای برخورد با این راننده انجام خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: اگر تست‌های انجام شده از راننده متخلف مثبت باشد پس از تجزیه در بهداری انتظامی استان، گواهینامه راننده متخلف 6 ماه توقیف می‌شود و به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار