مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان:

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با بیان اینکه طرح خانواده آماده در مخاطرات از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است، گفت: امسال ۶۵ هزار گلستانی در طرح خادم آموزش دیدند.

65 هزار گلستانی در طرح خادم آموزش دیدند/ شهرستان‌های گالیکش و رامیان فاقد جمعیت هلال احمر هستند

به گزارش گلستان24؛حسین احمدی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان، اظهار کرد: از 14 شهرستان استان گلستان 10 شهرستان دارای جمعیت هلال احمر هستند.
وی با بیان اینکه سال گذشته مجوز جمعیت هلال احمر گمیشان و امسال مجوز شهرستان مراوه‎تپه اخذ شد و ساختمان آن نیز خریداری شده است، خاطرنشان کرد: در صورت راه‌اندازی جمعیت هلال احمر در گالیکش و رامیان، باید زمین یا ساختمان از طریق مشارکت‌ها، همیاری یا فرمانداری در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با بیان اینکه فعالیت‎های درمانی مانند توانبخشی و فیزیوتراپی که به حوادث و سوانح ارتباط مستقیم دارند در جمعیت هلال احمر مورد توجه هستند، تصریح کرد: آموزش‎هایی به شکل کلاسیک در جمعیت هلال احمر وجود دارد و دانشگاه علمی‎کاربردی جمعیت هلال احمر نیز در رشته‎های کارشناسی مدیریت عملیات امداد و نجات و دوره‎های کاردانی دارویابی و اطفای حریق را آموزش می‎دهد.
احمدی با بیان اینکه براساس بررسی‌های انجام شده بیشتر حوادث در نقاط خاصی اتفاق می‎افتد، بیان کرد: برای کددار شدن این مناطق طراحی و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: پلاک‎های امدادی در 280 نقطه استان نصب شده و این مهم در گمشدگی‎ها به ویژه در مناطق کوهستان بسیار موثر است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به اینکه استان گلستان شرایط خاصی دارد و جزو استان‎های بسیار آسیب‌پذیر است، اذعان کرد: یک هزار و 361 مورد حادثه در استان گلستان اتفاق افتاد که بر اثر آن بیش از 3 هزار نفر دچار آسیب شدند.
وی با بیان اینکه هفت خط بالگرد در سطح استان وجود دارد و جز مجهزترین مراکز به شمار می‎رود، خاطرنشان کرد: از نظر تجهیزات مشکل وجود ندارد، بالگرد بین استان گلستان و مازندران مشترک است و 15 روز در ماه از ظرفیت بالگرد استفاده می‎شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان اضافه کرد: جمعیت هلال احمر دارای 23 بالگرد است که 6 بالگرد سال گذشته به استان گلستان اضافه شده است.
احمدی خودامدادی را از استراتژی های جمعیت هلال احمر دانست و مطرح کرد: طرح خانواده آماده در مخاطرات را از سال ۱۳۹۲ آغاز کردیم که در آغاز این طرح ۵ هزار و ۹۰۰ خانوار آموزش دیدند که بیش از ۲۳ هزار نفر را شامل شده است.
وی با بیان اینکه امسال ۶۵ هزار گلستانی در طرح خادم آموزش دیدند، یادآور شد: در راستای طرح خادم۲۵۱ دوره برگزار شده که امسال میزان این دوره‌ها به ۴۰۰ مورد افزایش یافته است.
انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار