پس از ۱۲ ساعت عملیات نفس‌گیر؛

پیکر کوهنورد سقوط کرده به دره آبشار اوتره از توابع شهرستان رامیان پس از ۱۲ ساعت عملیات توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر گلستان کشف و منتقل شد.

پیکر کوهنورد سقوط کرده به دره آبشار «اوتره» رامیان پیدا شد
به گزارش گلستان24؛ روز جمعه یک گروه کوهنورد برای طی کردن دوره آموزشی به ارتفاعات آبشار روستای شفیع‌آباد از توابع شهرستان رامیان رفته که در هنگام صعود یکی از کوهنوردان به دره سقوط می‌کند.
 

با توجه به گزارش واصله به کشیک امداد و نجات استان گلستان مبنی بر سقوط فردی کوهنورد از آبشار روستای شفیع‌آباد به عمق دره و پس از تکمیل اطلاعات، با توجه به طولانی بودن و صعب‌العبور بودن منطقه و شرایط جغرافیایی خاص و کوهستانی بودن محل حادثه، بلافاصله تیم‌های عملیاتی متخصص کوهستان جمعیت هلال‌احمر گلستان با تجهیزات و امکانات کامل تخصصی به منطقه اعزام می‌شوند.

هلال احمر گلستان  - کراپ‌شده

درنهایت پس از طی مسافت زیاد امدادگران موفق شدند به‌وسیله کارگاه‌های خاص عملیات کوهستان و بیش از ۱۲ ساعت عملیات نفس‌گیر و طاقت‌فرسای پیکر کوهنورد را از عمق دره خارج کنند.

در این عملیات ۲۴ نفر از عوامل امدادی جمعیت هلال‌احمر گلستان، یک دستگاه آمبولانس، سه دستگاه خودروی کمک دار به همراه هفت نفر نیروهای مردمی و یک رأس چهارپا برای انتقال جسد شرکت داشتند.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار