مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان:

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: تنوع اقوام در گلستان بستر خوبی برای ایجاد فعالیت های فرهنگی و هنری است.

تنوع اقوام در گلستان بستر خوبی برای ایجاد هنر است

به گزارش گلستان24؛ علی اصغر فضیلت، شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: از این که آسمان فرهنگ گلستان شاهد به پرواز درآمدن سیمرغ جشنواره فجر است به خود می‌بالیم.

وی با بیان این که برگزاری چنین جشنواره‌هایی سبب ایجاد نشاط و امید در جامعه است، افزود: ما از ایجاد نشاط به عنوان یکی از مصادیق امر به معروف غافل هستیم این در حالی است که دشمنان نظام از این فرصت سوء استفاده می‌کنند.

فضیلت ادامه داد: برگزاری جشنواره فیلم فجر سبب ارزش آفرینی در بین بهره گیران آثار و مخاطبان عام فرهنگ بوده و استان از ظرفیت خوب سینمایی برخوردار است.

وی انس و الفت بین بخش دولتی و خصوصی را در این زمینه لازم دانست و تصریح کرد: پیشینه غنی فرهنگی گلستان، رنگین کمان بودن اقوام و داشتن تنوع اقلیم بستر خوبی برای ایجاد هنر فاخر است.

فضیلت گفت: از لحاظ ساختار، صاحبان دانش، تکنیک و تکنولوژی، استان فقیری نیستیم و امیدواریم سال آینده شاهد حضور فیلمی ساخته گلستان در جشنواره باشیم.

استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر برای شناساندن گلستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان یاد و نام مرحوم محمد هادی نامور را گرامی داشت و ادامه داد: می‌توان از ظرفیت‌های فرهنگ و هنر و سینما برای معرفی استان در کشور و جهان استفاده کرد که این امر در سایه همدلی و همراهی جامعه فرهنگی و هنری و جامعه رسانه و عموم مخاطبان رقم می‌خورد.

فضیلت گفت: مشارکت می‌توان توسعه و پویایی در همه عرصه ها از جمله سینما را ایجاد کند و هرگونه تلاشی در این زمینه عمل به امر به معروف است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اظهار کرد: این امر فرهنگی مؤلفه‌هایی دارد از جمله شور و شعور، اخلاق و ادب معرفت افزا و توجه به خود.

وی اضافه کرد: سینما باید فاصله «هست ها» با «بودن ها» را نشان دهد و به دور از سفیدنمایی یا سیاه نمایی باشد، مهرورزی را نه در حد شعار و استفاده به عنوان ابزار سیاسی بلکه در قالب یک نیاز ضروری ترویج کند.

فضیلت گفت: سینما باید مبلغ نوش و ناهی نیش باشد و درمان زخم‌ها و تفاوت لطف رحمانی و کید شیطانی را به صحنه نمایش بیاورد./مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار