نماینده سابق گرگان و آق‌قلا در مجلس:

نماینده سابق مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی، ماهیت طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان را ارزشمند دانست و گفت: با تصویب این طرح امکان دست‌اندازی برخی افراد به بیت‌المال محدود می‌شود.

طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» دست‌اندازی به بیت‌المال را محدود می‌کند

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری امروز  با اشاره به تصویب طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان اظهار کرد: نخستین بازتاب این طرح آن است که مدیران و مسؤولان فعلی سه قوه حساب کارهای امروز خود را خواهند کرد و از این پس با دقت بیشتری عمل می‌کنند.

وی گفت: این طرح که در راستای اجرایی شدن اصول قانون اساسی است طرح ارزشمندی محسوب می‌شود.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در طراحی این طرح نقش داشتند، گفت: ماهیت این طرح کار مثبت و ارزشمندی بوده و امید است شاهد تصویب این طرح باشیم.

طاهری با بیان اینکه یکی از نقاط مثبت این طرح آن است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی را هم شامل می‌شود، افزود: در صورت تصویب این طرح مجلس شورای اسلامی هم در معرض این قانون قرار می‌گیرد که این مهم نشانه پاکدستی نمایندگان طراح است و بازخورد بیشتری در بین مردم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با تصویب طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان امکان دست‌‌اندازی برخی به اموال بیت‌المال محدود می‌شود، البته ممکن است نقاط ضعفی هم در طرح ایجاد شود اما قابل‌بازنگری است.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است برخی افراد که در دوران مختلف در جایگاه قدرت قرار می‌گیرند و از وجدان کاری برای دفاع از پاکدستی خود و اطرافیان برخوردار نیستند برای اجرای این طرح مخالفت کنند، تصریح کرد: این طرح باید آنقدر قوی باشد که هر فرد صاحب قدرت و ثروتی که به دستگاه‌ها و جایگاه‌های قانونی دارای قدرت وصل است امکان کارشکنی نداشته باشد و قانون آزادی لازم برای برخورد با افراد قانون‌شکن را داشته باشد.

طاهری با بیان اینکه عدم تأیید طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان بازتاب بسیار منفی را در جامعه به همراه خواهد داشت، بیان کرد: امید است نمایندگان مجلس شورای اسلامی که موافق این طرح هستند در تصویب و اجرای این طرح اصرار ورزند و از عقب‌نشینی پرهیز کنند.

وی ابراز کرد: گرچه ممکن است هنگام بررسی جزئیات این طرح تغییر کند اما اگر تغییرات طوری باشد که روح این طرح به همین شکل باقی بماند مشکلی ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار