شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با محور کاهش مرگ و میر موتورسیکلت سواران امروز تشکیل جلسه داد.

تدوین برنامه کاهش مرگ و میر موتورسیکلت سواران در گلستان
به گزارش  گلستان 24 ؛ هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه گفت: مهمترین تمرکز ما برای سال آینده کاهش تصادفات به ویژه مرگ و میر موتورسواران است.

وی افزود: برای کاهش تصادفات در سال آینده باید از ظرفیت همه دستگاه های عضو استفاده شود.

هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، گفت: یکی از ویژگی های آن حضرت صداقت ایشان بود، گوهری که کم رنگ شدن آن به جامعه آسیب وارد می کند.

وی افزود: اگر می خواهیم رهرو خوبی برای آن حضرت باشیم باید دست کم این وِیژگی ایشان را در جامعه تقویت کنیم.

این مقام ارشد قضایی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چهارشنبه ی آخر سال هم گفت: متاسفانه هر سال شاهدیم برخی جوانان با اقداماتی که انجام می دهند آرامش و آسایش را در جامعه به چالش می کشند و باید برای کاستن از آسیب های این بخش تلاش جمعی با کمک جرم شناسان، فرهنگ شناسان و جامعه شناسان شکل گیرد.

علیرضا ساوری، مدیرکل پیشگیری های وضعی استان هم در این جلسه گفت: باید از ظرفیت مشارکت های مردمی برای کاهش مرگ و میرهای ناشی از تصادفات استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برنامه های پیشگیری باید بر اساس سن، جنسیت و فرهنگ مردم هر منطقه تدوین و اجرا شود، افزود: تمرکز این برنامه ها باید برای موتورسیکلت سواران، عابران پیاده و رانندگان باشد.

پرونده بدهکاران بانکی در دستور کار  دستگاه قضایی گلستان

حجت الاسلام سید رضا سید حسینی، دادستان عمومی و انقلاب گرگان از آغاز رسیدگی به پرونده فردی خبر داد که به بهانه واردات، 55 میلیارد تومان تسهیلات گرفت و پس نداد.

وی گفت: این فرد سال های 88 و 89 ، به بهانه ی واردات کالا حدود 37 میلیون یورو معادل 55 میلیارد تومان از یکی از بانک های استان تسهیلات گرفت اما نه کالایی وارد کرد و نه قسط های این وام را پس داد.

حجت الاسلام سید حسینی افزود: بدهی این فرد به بانک با احتساب معوقات به 350 میلیارد تومان رسیده است.

به گفته وی، پرونده این فرد در شعبه سوم بازپرسی دادسرای گرگان به تصدی بازپرس غلامرضا محمودنژاد در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

 

پایان پیام /

منبع : شبستان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار