رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان خبرداد:

ریاست اداره اوقاف و امورخیریه گرگان از برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در این شهرستان خبر داد.

آغاز ثبت‌نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در گرگان

به گزارش گلستان24؛ حجت الاسلام "عباسعلی مهدوی راد" ریاست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگان در گفتگو با خبرنگارما اظهار داشت: براساس ابلاغ دستورالعمل اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت نام چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در 11 رشته و در دو بخش (حفظ و قرائت) و (آواها و نغمات دینی) ویژه بزرگسالان به صورت مجزا برای خواهران و برادران آغاز شد.

وی متذکر شد: ثبت نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم از 20 اسفندماه جاری شروع شده و تا 20 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

ریاست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگان افزود: این دوره از مسابقات در رشته های 9گانه (حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، ۱۰ جزء و ۵ جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ معارف موضوعی، حفظ احادیث و تفسیر قرآن کریم) به همراه رشته های آوایی و نغمات دینی (اذان، دعاخوانی، همسرایی، همخوانی، مقطع خوانی گروه خوانی، آثار دو یا چند زبانه(عربی، فارسی، انگلیسی و انشاد انفرادی) برگزار می شود.

مهدوی راد تصریح کرد: برگزاری مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات سراسری از بیستم فروردین تا بیست‌ و ششم اردیبهشت ۹۷، مرحله استانی یکم تیرماه تا ششم مردادماه ۹۷ و مرحله کشوری دهم مهرماه تا بیست‌وپنجم مهرماه ۹۷ خواهد بود.

وی به شرایط عمومی شرکت در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اشاره و خاطرنشان کرد: داشتن تولیت ایرانی، عدم اشتغال به تحصیل در مقاطع آموزش و پرورش و داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۴۰ سال از جمله این شرایط خواهند بود.

ریاست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند دستورالعمل چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را به ‌صورت فایل pdf در سایت سازمان اوقاف و سایت مسابقات به نشانی WWW.QuranIran.ir مشاهده و مطالعه کنند افزود: بخش معارف در مرحله شهرستانی به‌صورت الکترونیکی به نشانی www.maaref114.ir  با طرح 40 سوال تستی برگزار می‌شود.

مهدوی راد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تدبر در مفاهیم قرآنی باید سعی کنیم بستر لازم را برای رشد و شکوفایی چهره های جدید فراهم کنیم.

وی یادآور شد: ترویج تعالیم قرآنی در جامعه نیازمند رویکرد و اقدام فرادستگاهی است، در این رابطه مسوولان شهرستانی بایستی جدی تر وارد عمل شوند و باید درجهت پیشرفت در این زمینه بسیار تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار