فرمانده انتظامی گلستان از راه اندازی آزمایشگاه آنالیز مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: در این پیوند یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

آزمایشگاه آنالیز مواد مخدر در گلستان راه اندازی شد

 به گزارش گلستان 24 ؛ سرتیپ دوم ستاد علی اکبر جاویدان روز سه شنبه  اظهار کرد: پیش از این به منظور تشخیص خلوص و نوع؛ این مواد به مرکز منتقل و یا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گرفت.

 

وی همچنین اولویت استان را مبارزه و جلوگیری از ورود مواد مخدر بیان کرد وافزود: گلستان در وضعیت نه قرمز و نه سفید است.

سرتیپ جاویدان با یادآوری اینکه در نخستین روزهای سال نو 2 تن و 250 کیلوگرم مواد مخدر در قالب یک محموله (یک تن و 535 کیلوگرم حشیش و 715 کیلوگرم تریاک) در گرگان کشف شد، تصریح کرد: سال گذشته نیز در مجموع افزون بر هفت تن مواد مخدر در گلستان کشف و ضبط شده است.

به گفته وی؛ در این پیوند 41 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان منهدم شد.

به گزارش ایرنا هم اینک 22 استان به آزمایشگاه آنالیز مواد مخدر مجهز بوده و تا پایان سال 97 تعداد پنج آزمایشگاه دیگر افتتاح و کلنگ ساخت چهار مورد به زمین زده می شود.

فرمانده انتظامی گلستان در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان 'حمایت از کالای ایرانی' و اینکه قاچاق کالا، مانع توسعه اقتصادی است، گفت: در سال گذشته پنج باند قاچاق کالا در استان منهدم و186 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد.

وی ادامه داد: کاهش درآمد ملی، ضعف در تولید داخلی و از طرفی کاهش فرصت ‌های شغلی و فعالیت ‌های سالم اقتصادی از پیامدهای قاچاق کالا در کشور است.

به گفته وی؛ گلستان محل امنی برای قاچاقچیان کالا نخواهد بود.

انتهای پیام /

منبع : خبر فارسی

ارسال نظر

آخرین اخبار