فرمانده انتظامی استان همدان از شناسایی و کشف هزار و 10 کارتن لوازم التحریر قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال خبر داد.

کشف لوازم التحریرهای قاچاق

به گزارش گلستان 24 ؛ ازپایگاه خبری پلیس، سردارعزیزاله ملکی افزود: در راستای مقابله با سوداگران مرگ و در پی دریافت خبری مبنی برانتقال محموله بزرگ مواد مخدر از منطقه مهران سیستان و بلوچستان به سمت شهرستان جاسک، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی جاسک، با انجام کار اطلاعاتی و شناسایی مسیر تردد قاچاقچیان، پس از درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ در منطقه جانوری شهرستان، یک تن و 220 کیلوگرم تریاک از یک دستگاه تویوتا کشف کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با اعزام نیروهای کمکی و پاکسازی منطقه یک قبضه اسلحه جنگی، دو تیغه خشاب، 50 فشنگ جنگی، یک دستگاه بی سیم و یک دستگاه تلفن همراه کشف شد.
سردار ملکی با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد انتقال مواد مخدر با استفاده از قایق های تندرو و از راه دریا به سمت بندرعباس را داشتند، اذعان داشت: قاچاقچیان با استفاده از موقعیت منطقه، به سمت روستاهای اطراف متواری شدند ؛ تلاش برای شناسایی قاچاقچیان متواری ادامه دارد.

**کشف لوازم التحریرهای قاچاق
فرمانده انتظامی استان همدان از شناسایی و کشف هزار و 10 کارتن لوازم التحریر قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال خبر داد.
سرداربخشعلی کامرانی صالح گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان با رصدهای اطلاعاتی انجام شده دریافتند، قاچاقچیان کالا قصد دارند از گمرک خرمشهر با یک کامیون مقادیر زیادی کالای خارجی تحت پوشش کالاهای گمرکی از طریق محورهای مواصلاتی استان همدان به تبریز انتقال دهند که شناسایی و توقیف این خودرو را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران با هماهنگی های صورت گرفته با اداره راهداری، بعد از مدت 48 ساعت با کنترل محورهای مواصلاتی همدان ، کامیون مورد نظر را در ورودی شهر شناسایی و آن را متوقف کردند.
این مقام ارشد انتظامی استان اظهار داشت: در بازرسی از خودرو هزار و 10 کارتن انواع لوازم التحریر قاچاق بدون هیچ گونه مدارک گمرکی به ارزش 4 میلیارد ریال کشف شد.
فرمانده انتظامی استان همدان در خاتمه گفت: در این خصوص راننده و صاحب بار به تعزیرات حکومتی همدان معرفی شدند و پرونده تحت رسیدگی قرار گرفت.

**7 مصدوم در اثر واژگونی خودروی سمند
واژگونی یک دستگاه خودروی سمند در شهرستان داورزن 7مصدوم برجای گذاشت.
سرهنگ سید جمال معتمد الشریعتی فرمانده انتظامی شهرستان داورزن گفت: صبح امروز خبری مبنی بر واژگونی یک خودروی سمند در حد فاصل' داورزن به سبزوار' به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام و بلافاصله عوامل گشت کلانتری مرکز به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شد.
وی اظهار داشت: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد یک خودرو سمند به علت نامعلومی از جاده منحرف و واژگون شده است.
سرهنگ معتمد الشریعتی تصریح کرد: در این حادثه راننده و 6 سرنشین خودرو که همه اعضای یک خانواده اند به شدت مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان امداد سبزوار منتقل شدند.
وی تصریح کرد: کارشناس پلیس راه سبزوار علت حادثه را بی توجهی به جلو و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خواب آلودگی راننده خودروی سمند اعلام کرده است.

**کشف محموله 2 میلیاردی تلفن همراه قاچاق 
فرمانده انتظامی شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان از کشف 151 دستگاه تلفن همراه و 23 دستگاه تبلت خارجی قاچاق به ارزش دو میلیارد خبر داد.
سرهنگ محمود حافظی گفت: در راستای مبارزه با کالای قاچاق و در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به نگهداری و فروش تلفن همراه در یکی از واحد های صنفی در بندر ' چارک ' می کند ،پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی بخش ' شیبکوه' قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات تخصصی ، واحد صنفی مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از محل 151 دستگاه تلفن همراه و 23 دستگاه تبلت خارجی قاچاق و فاقد هرگونه برگه خرید و مدرک کشف کردند.
سرهنگ حافظی با اشاره به اینکه ارزش محموله مذکور بنا به نظر کارشناسان دو میلیارد ریال برآورد شده است ، اذعان داشت : در این رابطه یک متهم دستگیر و اقلام مکشوفه پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به پلیس مبارزه با کالای قاچاق شهرستان منتقل شد.

**توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق میلیاردی 
ماموران پلیس آگاهی شهرستان لنجان استان اصفهان در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری محموله ای به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال را کشف کردند.
سرهنگ غلامرضا افشاری فرمانده انتظامی شهرستان لنجان گفت : ماموران پلیس آگاهی شهرستان لنجان حین کنترل خودرو های عبوری در محور 'زرین شهر' به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: این خودرو که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود حامل مقدار 140 کیلوگرم مغز بادام، یک دستگاه کولر گازی، دو هزار و 400 عدد برچسب صفحه نمایش گوشی تلفن همراه ، 6 دستگاه مانیتور کامپیوتر ، 14 عدد پایه مانیتور، چهار دستگاه کیس کامپیوتر، 21 جفت کفش ، پنج کیلو پودر شربت خوراکی، هشت کیلو چای ، 230 ثوب پوشاک ، سه دستگاه گوشی موبایل ، سه دستگاه لپ تاپ و 170 قلم تجهیزات پزشکی خارجی کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به عدم ارائه مدارک مثبته گمرکی توسط راننده، بیان داشت : کالاهای کشف شده که توسط کارشناسان یک میلیارد و 400 میلیون ریال ارزش داشتند، توقیف و به اداره گمرک تحویل داده شد.
سرهنگ افشاری اظهار داشت: در این رابطه راننده اتوبوس دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**دستگیری سارق انباری ها 
فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری سارق سابقه داری که اقدام به 24 فقره سرقت از انباری های منازل در گرگان کرده بود، خبر داد.
سردار علی اکبر جاویدان گفت: در پی سرقت پیاپی از انباری های منازل مسکونی در گرگان، تیمی ویژه از ماموران پلیس آگاهی استان تحقیقات جهت شناسایی ودستگیری سارق را آغاز کردند.
وی ادامه داد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته وبررسی شیوه های سرقت، ماموران موفق شدند یکی از سارقان سابقه دار راهنگام وقوع سرقت شناسایی وپس از کنترل مسیر، اورا در یکی از مخفی گاه هایش دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: بپس از دستگیری این سارق ، در بازجویی اولیه متهم به 24 فقره سرقت از انباری ها در گرگان اعتراف کرد.
این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به شناسایی و دستگیری چهار مالخر دیگر در این راستا ، انگیزه آن ها را از سرقت اعتیاد شدید به مواد مخدر عنوان کرد، افزود: ریشه بسیاری از جرایم در جامعه به اعتیاد ختم می‌شود، لذا بایستی برای از بین رفتن جرایم در جامعه به ریشه کن کردن این پدیده در جامعه است، توجه شود.

**برخورد موتورسیکلت‌ها در لنگرود، 2 کشته و 2 مجروح بر جای گذاشت
فرمانده انتظامی لنگرود از کشته شدن 2 جوان و مجروح شدن 2 جوان دیگر در اثر حادثه تصادف در بخش اطاقور این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسین نیک فرد گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف، ماموران انتظامی بخش اطاقور به محل حادثه اعزام شدند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد 2 موتورسیکلت در مسیر جاده املش به طرف روستای بلوردکان با هم برخورد کرده‌اند، اظهار داشت: 2 راکب 15 و 22 ساله این موتورسیکلت‌ها به علت شدت جراحات وارده در دم جان سپردند.
سرهنگ نیک فرد بی احتیاطی را علت وقوع این تصادف عنوان کرد و افزود: 2 ترک‌نشین این موتورسیکلت‌ها برای مداوا در بیمارستان بستری شده اند.

**کشف 358 کیلوگرم مواد مخدر 
جانشین انتظامی استان کرمان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدرشهرستان های نرماشیر و ریگان با تلاش و اقدامات گسترده خود موفق شدند 358 کیلوگرم مواد مخدر را کشف کنند.
سرهنگ ناصر فرشید رابطه با کشفیات موادمخدر در 24 ساعت گذشته ، گفت:استان کرمان به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص و همجواری با استان های شرقی کشور، در مسیر قاچاقچیان مواد مخدر قرار گرفته است.
وی افزود: در راستای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر، پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان های نرماشیر و ریگان مطابق با هدف گذاری های خود روز گذشته موفق شدند در دو عملیات جداگانه و ماهرانه پلیسی بیش از 358 کیلوگرم مواد مخدر را کشف کنند.
وی در تشریح این خبر گفت: راننده یک دستگاه کامیون و یک دستگاه پژو 405، قصد انتقال 138 کیلوگرم مواد مخدر را به استان های مرکزی کشور داشتند که با تلاش و هوشیاری ماموران شهرستان نرماشیر، ناکام ماندند.
وی افزود: درعملیاتی دیگر نیز پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان ریگان درعملیاتی هوشمندانه و با اشراف اطلاعاتی موفق به کشف 220 کیلو گرم تریاک از دو منزل مسکونی دراین شهرستان شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این راستا دو خودرو توقیف و سه نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند و تلاش برای دستگیری سایر قاچاقچیان ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار