سرپرست مدیریت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان از رشد ۴۹ درصدی بررسی پروپوزالهای طرح های پژوهشی نسبت به مشابه سال قبل خبر داد.

عملیاتی شدن ۵۸۲ میلیون تومان بودجه پژوهشی دستگاه های دولتی / رشد ۴۹ درصدی بررسی پروپوزالهای طرح های پژوهشی

به گزارش گلستان 24 ؛  عباس مجیدی سرپرست مدیریت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان اظهار کرد : یک درصد اعتبارات هزینه ای که در استان وجود دارد به جز فصل 1 و 6 باید صرف اعتبارات و اقدامات پژوهشی دستگاه های اجرایی بشود.

مجیدی افزود : در همین راستا در سال جاری یعنی سال 96 مبلغ 627 میلیون تومان به عنوان اعتبار پژوهشی دستگاه های اجرایی استان تصویب کردیم و آن را در اعتبار هر دستگاه آوردیم تا خودش هزینه کند .

وی تصریح کرد : از مبلغ 627 میلیون تومانی طرح های پژوهشی دستگاه های اجرایی استان مبلغ 582 میلیون تومان در کارگروه آموزش و پژوهش تصویب شد که توسط خود دستگاه عملیاتی بشود .

عملیاتی شدن ۵۸۲ میلیون تومان بودجه پژوهشی دستگاه های دولتی

سرپرست مدیریت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان خاطرنشان کرد : این مبلغ 582 میلیون تومان رقمی است که باید عملیاتی بشود اما در فرآیند انجام کار دستگاه هایی که برای آنها پروژه تعریف شده باید بروند در سامانه طرح ها ثبت نام کنند.

مجیدی اضافه کرد : بعد از ثبت نام و گرفتن کد رهگیری به محض اینکه کد رهگیری ثبت شد در فرایند بعدی باید قرار داد ببندند و طرح های پژوهشی را اجرا کنند و همه این مراحل به صورت فرایندی طی می شود .

وی ادامه داد : شاید در مرحله های بعدی یک دستگاهی بعد از گرفتن کد رهگیری به دلایل فنی نتواند کد رهگیری را از سامانه سمات بگیرد چون در این سامانه هم مباحث فنی صورت می گیرد اما ما در استان در کارگروه آموزش و پژوهش این طرح ها را مصوب کردیم .

بررسی 115 پروپوزال طرح های پژوهشی

این مقام مسئول از بررسی 115 پروپوزال طرح های پژوهشی در کمیته ذیل کارگروه آموزش و پژوهش برای 21 دستگاه اجرایی دارای اعتبار پژوهشی استانی خبر داد و افزود : 65 اولویت پژوهشی دستگاههای اجرایی استان در کارگروه آموزش و پژوهش بررسی شد .

مجیدی تعیین 6279 میلیون ریال اعتبار پژوهشی مصوب از محل یک درصد اعبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی از اقدامات موثر این دستگاه خواند و گفت : تصویب طرح های پژوهشی با اعتبار 5821 میلیون ریال دستگاه های اجرایی توسط کارگروه آموزش و پژوهش اجرایی شده است .

وی از برگزاری 5 جلسه کارگروه آموزش و پژوهش در سال 96 خبر داد و خاطرنشان ساخت : دستگاه ما در اجرای هفته پژوهش و برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در سال 1396 نقش موثری داشت .

سرپرست مدیریت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان  بیان کرد : تصویب 93 درصد اعتبارات پژوهشی توسط کارگروه آموزش و پژوهش در استان انجام گرفته است .

رشد 49 درصدی بررسی پروپوزالهای طرح های پژوهشی

مجیدی همچنین به رشد 49 درصدی بررسی پروپوزالهای طرح های پژوهشی نسبت به مشابه سال قبل یعنی سال 95 اشاره کرد و گفت : در مجموع 14 جلسه در خصوص بررسی طرح ها و اولویت های پژوهشی دستگاه های اجرایی بررسی شد .

وی آموزش و پژوهش را رکن اساسی یک دستگاه اجرایی دانست و اضافه کرد : برای ما آموزش در دستگاه ها و امر پژوهش یک واجب اداری است و سعی داریم حتما این موارد را در طول سال در دستگاه های اجرایی داشته باشیم .

این مقام مسئول گفت : در سال جدید نیز پژوهش و آموزش جایگاه بالقوه ای در نزد ما دارد و حتما سعی خواهیم کرد بودجه بیشتری نسبت به سال گذشته صرف طرح های پژوهشی استان و دستگاه های اجرایی بشود .

انتهای پیام /

منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار