نماینده سابق شرق گلستان:

نماینده سابق شرق گلستان گفت: استفاده از کالای ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار است و ایجاد اشتغال برای جوانان، رونق اقتصاد و معیشت مردم از جمله مواهب این موضوع می باشد.

استفاده از کالای ایرانی به اشتغال، رونق اقتصاد و معیشت مردم منجر می شود/ تکرار شعار سال و برگزاری همایش کافی نیست/ مسئولان باید به صف عملیات بپیوندند
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ عبدالکریم رجبی در گفتگویی در پاسخ به چند سوال در خصوص شعار سال 97 در پاسخ به سوال های مطرح شده گفت:

نظر شما در مورد اهمیت شعار سال نو چیست؟

موضوع اقتصاد و معیشت مردم سالهاست که مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری بوده است که نشان از دغدغه معظم له برای رفاه و معیشت مردم به ویژه جوانان عزیز دارد و در این سالها غالباً مسئولان را مخاطب قرار داده اند اما سال ٩٧ کمی متفاوت است امسال معظم له با اعلام شعار " حمایت از کالای ایرانی "همه احاد مردم از جمله مسئولان را مورد خطاب قرار داده اند. برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و پویا و تحقق رشد ٨ درصدی براساس برنامه ششم توجه جدی به بخش تولید داخلی ضرورت دارد و مقام معظم رهبری با درایت خاص و حکیمانه به موضوع حمایت از کالای ایرانی برای سال جدید پرداختند. حمایت از کالای ایرانی به مفهوم ایجاد ثبات در اقتصاد و نرخ ارز می باشد تا تولیدکنندگان قابلیت پیش بینی در اقتصاد را داشته باشند. بی ثباتی اقتصاد یعنی تعطیلی کارخانجات و کاهش ظرفیت بهره برداری از واحدهای تولیدی فعال که بیکاری و نزول شاخصهای اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. اینها گوشه ای از اهمیت حمایت از کالای ایرانی را نشان می دهد استفاده از کالای ایرانی به اشتغال جوانان و رونق اقتصاد و معیشت مردم و غیره منجر خواهد شد.

به نظر شما چه عاملی باعث تشویق مردم به خرید کالای ایرانی می شود؟

چه بخواهیم چه نخواهیم گرایش مردم به سمت کالاهای خارجی در کشور ما وجود دارد. برای اصلاح این عادت ناپسند باید دست به دست هم دهیم و از راههای درست وارد شویم تا شاهد گرایش مردم به کالاهای ایرانی و تحقق کامل اهداف اقتصاد مقاومتی باشیم. مخاطب شعار امسال برخلاف سالهای گذشته که بیشتر مسئولان بودند همه احاد مردم از جمله مسئولان هستند مردم و مسئولان باید سخنان عالمانه مقام معظم رهبری را فصل الخطاب خود قرار دهند. برای رونق اقتصادی و اشتغال جوانان و پیشرفت اقتصادی از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

رعایت چه نکات و اقداماتی از سوی تولید کنندگان باعث اعتماد سازی نسبت به کالای ایرانی برای مردم می شود؟

تولیدکنندگان باید کالای با کیفیت را در اختیار مردم قرار دهند. کالای ساخت داخل باید بادوام، مرغوب و کم هزینه و قانع کننده برای مشتری باشد درواقع کیفیت و قیمت کالای داخلی با مصرف آن رابطه مستقیم دارد و پیش نیاز خرید کالای ایرانی است. خدمات پس از فروش نیز در ترغیب مردم به خرید کالای داخلی مؤثر است و باید به سلایق مردم احترام قائل شد.

در زمینه تشویق سرمایه گذاران و تولیدی ها چه اقداماتی باید از سوی دولت و مجلس انجام گیرد؟

مقام معظم رهبری در سالیان گذشته بارها مسئولان را مورد خطاب قرار دادند و آنها را به حمایت از تولید داخلی توصیه کردند معظم له بر ممنوعیت ورود کالای خارجی و مبارزه قاطع با قاچاق کالا تأکید داشتند و در مقطعی فرمودند که اجناس قاچاق را جلوی چشم مردم آتش بزنید.

برای تحقق شعار امسال و ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال باید همه سازمانها و نهادها و شرکتها به همراه مردم کامل در کنار هم باشند.

جهت اشتغال مبارزه با قاچاق کالا، تشویق سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران داخلی، ایجاد ثبات و امنیت اقتصادی، حمایتهای تسهیلاتی از تولید کنندگان برای تولید کالای با کیفیت ایرانی و برندسازی کالای ایرانی یک اصل اساسی است.

همه قوا باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند. مجلس باید قوانین متناسب را تصویب کند مثل قانون حمایت از رونق و کسب و کار که در سال ٩٣ تصویب شد و همه کمیسیونهای تخصصی به ویژه کمیسیون اقتصادی و کمیسون ویژه حمایت از تولید ملی فعال تر عمل کنند و قوانین مزاحم و دست و پاگیر را اصلاح شود و بر اجرای درست آنها نظارت دقیق داشته باشند. قوه قضائیه هم باید امنیت سرمایه گذاری از طریق نظارت قضایی فراهم کند و با فساد و رانت و قاچاق کالا مبارزه جدی داشته باشد.

دولت هم باید جهت تشویق سرمایه گذاران و تولیدکنندگان تسهیلات با سود کم در اختیار آنان قرار دهد. بوروکراسی های دست و پا گیر را از طریق ایجاد پنجره واحد در هر استان کاهش دهد. باید برای تشویق تولیدکنندگان در تولید کالای صادرات محور و با کیفیت برنامه کامل داشته باشند. نظارت کامل به سیستم بانکی برای ارائه تسهیلات سرمایه در گردش کم سود را اولویت برنامه خود قرارد دهد. رسانه ملی هم می تواند با اطلاع رسانی و معرفی کالای با کیفیت ایرانی نقش اساسی را در جهت "حمایت از کالای ایرانی "داشته باشد. خلاصه اینکه تکرار شعار سال و برگزاری همایش کافی نیست مسئولان باید به صف عملیات بپیوندند و تدابیر لازم در جهت حمایت همه جانبه از تولید داخلی ایرانی را در دستور کار قرار دهند.

گفتنی است همین سوالات برای شهرام غراوی نماینده شرق گلستان نیز ارسال شده است و تاکنون پاسخی از سوی نماینده دریافت نشده است.

انتهای پیام/

منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار