گلستان با دارا بودن جاذبه‎های طبیعی زیبا و بکر همواره در ایام خاصی از سال همچون بهار و تابستان پذیرای مسافران بی‌شماری از اقصی نقاط مختلف کشور است.

تنها آبشار خزه‌ای جهان در دل جنگل‌های گلستان+ تصاویر

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ آبشار کبودوال در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان علی‎آبادکتول در دره‎ای جنگلی واقع شده است این آبشار از تنوع گونه‎ها و چشمه‎های فراوان برخوردار بوده که هر ساله به خصوص در فصل بهار و تابستان محل تفرج بسیاری از گردشگران و دوستداران طبیعت است.

پارک‎های جنگلی گلستان با دارا بودن انواع چشمه‎ها و آبشار‌ها و پوشش گیاهی منحصر به فرد یکی از مناطقی هستند که بدون تردید هر گردشگری با ورود به این استان مجذوب به این پارک‎های جنگلی زیبا شده و ساعاتی هر چند کوتاه را برای تفرج به داخل این پارک‎های جنگلی اختصاص خواهد داد، در این میان یکی از پارک‎های جنگلی زیبا در گلستان، کبودوال نام دارد .

این پارک جنگلی به مساحت ۱۰۹ هکتار هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور می‎باشد واقع شدن تنها آبشار خزه‎ای جهان در این پارک جنگلی به زیبایی‎های این منطقه گردشگری افزوده است.

تنها آبشار خزه‎ای جهان در بهشت جنگل‌های گلستان ////دیوی نوروز

آبشار کبودوال در پنج کیلومتری جنوب شهرستان علی‎آبادکتول در دره‎ای جنگلی واقع شده است این آبشار از تنوع گونه‎ها و چشمه‎های فراوان برخوردار می‎باشد که هر ساله به خصوص در فصل بهار و تابستان محل تفرج بسیاری از گردشگران و دوستداران طبیعت است.

قدمت آبشار کبودوال به ۷ هزار سال می‎رسد، برای دیدن این آبشار زیبا لازم است دقایقی از یک مسیر سنگفرش و پلکانی پیاده‎روی کنید تا به این آبشار برسید مسیر آبشار بسیار مناسب برای پیاده‎روی است و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‎روی آن زمان می‎برد. در طول مسیر تا رسیدن به آبشار اصلی چندین آبشار بزرگ و کوچک نیز وجود دارد که تصاویر زیبایی خلق کرده و چشم هر بیننده را مسحور می‌کند، آب این آبشار از دامنه شمالی کوه هارون به ارتفاع یک هزار و ۷۸۰ متر سرچشمه می‎گیرد.

تنها آبشار خزه‎ای جهان در بهشت جنگل‌های گلستان ////دیوی نوروز

آبشار کبودوال به عنوان شصد و چهل و نهمین اثر گلستان در فهرست ملی ثبت شد در حال حاضر امکانات مناسبی از جمله جاده آسفالته، پارکینگ، سوپرمارکت، آلاچیق، تفرجگاه، نمازخانه، سرویس بهداشتی، ساختمان چند منظوره، ساختمان نیروی انتظامی و ... برای گردشگری و بازدیدکنندگان از این جاذبه طبیعی زیبا فراهم است.

سد کبودوال، جاذبه‎ای زیبا در گلستان

تنها آبشار خزه‎ای جهان در بهشت جنگل‌های گلستان ////دیوی نوروز

علاوه بر پارک جنگلی و آبشار زیبای کبودوال در ابتدای جاده این پارک در یک فضای گردشگری و طبیعی سد کبودوال وجود دارد که زیبایی‎های این جنگل کبود را دو چندان کرده است. این سد دارای مخزنی به حجم مفید ۱۷ میلیون متر مکعب و قابلیت تنظیم سالیانه ۵۰ میلیون مترمکعب آب است که ایجاد تأسیسات تفریحی و گردشگری یکی از اهداف ساخت این سد محسوب می‎شود.

سد کبودوال به دلیل واقع شدن در منطقه‎ای جنگلی و سرسبز به یکی از جاذبه‎های گردشگری گلستان تبدیل شده است، گردشگران زیادی در مسیر رفت و برگشت به آبشار کبودوال در کنار این سد توقف و ساعاتی را به تماشای این سد زیبا می‎پردازند.

سد کبودوال در ۱/۵ کیلومتری جنوب شهرستان علی‌آبادکتول قرار دارد و تلفیق سد با طبیعت در هر فصل منظره‎ای خاص ایجاد می‎کند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار