یک فعال سیاسی اجتماعی شهر گرگان نوشت :ارجاع دلیل شرایط بسیار نامطلوب اقتصادی فعلی توسط دولت حاضر به عملکرد آن دولت نیز پس از قریب ٥ سال سکانداری دولت تدبیر و امید توهین به شعور مخاطب تلقی میگردد.

ارجاع شرایط بد اقتصادی دولت فعلی به دولت قبل توهین به شعور مخاطب است / دولت توان مدیریت صحیح اقتصاد کشور را ندارد

به گزارش گلستان 24 ؛ نعیم نعمائى از فعالان سیاسی اجتماعی شهر گرگان و دکترای مدیریت استراتژیک طی مطلبی نوشت :

 

طبعا هر کاندیدایی که پا به عرصه انتخابات میگذارد به همراه تیمی از کارشناسانی که به تخصص آنها اعتقاد دارد با بررسی وضعیت موجود کشور نقطه مطلوب را مشخص و برنامه رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب را تدوین و بوسیله یک جمله چشم انداز به جامعه عرضه میکند.

"هم چرخ سانتریفیوژ میچرخد هم چرخ اقتصاد! "

این جمله ای بود که تصویر کلی دولت تدبیر و امید را در انتخابات سال ٩٢ برای جامعه ترسیم میکرد.

دولت تدبیر و امید نیز علی القاعده با همین رویکرد پا به عرصه گذاشت و توانست از پس آن سالهای سخت مورد اعتماد اکثریت جامعه قرار بگیرد.

رویکرد دولت تدبیر و امید در ٤ ساله نخست تشریح عملکرد نامطلوب ٨ ساله پیشین و به موازات آن تزریق امید به جامعه بود . در همین راستا این دولت توانست ضمن مذاکراتی فشرده به توافقی بین المللی موسوم به برجام دست یافته و مقادیر زیادی از سرمایه های بلوکه شده را به داخل کشور انتقال داده و بستر قانونی را برای سرمایه گذاری های بین المللی تسهیل نماید.

اما این یک روی سکه بود زیرا که علی رغم این گشایشها و ورود سرمایه های بلوکه شده ایران ، عموم جامعه تغییراتی ملموس را در وضعیت اقتصادی مشاهده نمینمودند . در ادامه اما هر آنگاه که پرسشی در این زمینه مطرح میگردید تیم دولت بازهم پاسخ را به عملکرد دولت پیشین ارجاع داده و از صدمات آن دولت بر پیکره اقتصاد ایران سخن به میان آورده و دلیل عدم موفقیت ملموس را بازسازی آن لطمات معرفی مینمودند.

اما دولت دوم تدبیر و امید در شرایطی پا به عرصه گذاشت که ٤ سال از استقرار تیم دولت بر مدیریت کلان کشور سپری شده و دو سال نیز از توافقی که بعنوان شاه کلید بهبود شرایط اقتصادی ایران نامیده میشد گذشته بود و طبیعتا تسلط تیم برنامه ریزی به نقاط قوت و ضعف اقتصاد بیش از پیش بود .

در این شرایط که با حمایت گسترده مردم از دولت بر حسب وعده انتخاباتی انتظار رونق اقتصادی میرفت تنها در کمتر از ٨ ماه از عمر دولت وضعیت اقتصادی به شکل بیسابقه ای در تاریخ ایران آشفته گردیده به نحوی که میرود به بحران های جبران ناپذیری تبدیل گردد.

آشفتگی اقتصادی حادث از دو حالت خارج نیست؛ یا دولت در هنگام انتخاب مجدد برآورد صحیحی از شرایط نداشته و یا توان مدیریت صحیح اقتصاد کشور را ندارد . این نوشتار بی آنکه بخواهد از عملکرد اقتصادی دولت مهرورز دفاعی داشته باشد متذکر میشود که ارجاع دلیل شرایط بسیار نامطلوب اقتصادی فعلی توسط دولت حاضر به عملکرد آن دولت نیز پس از قریب ٥ سال سکانداری دولت تدبیر و امید توهین به شعور مخاطب تلقی میگردد.

به هر روی چه ضعف از تیم برنامه ریزی انتخاباتی بوده باشد و چه از تیم مدیریت اقتصادی پیشنهاد میگردد یا سریعا نسبت به تغییر افراد ناتوان که مسبب این وضعیت اسف بار اقتصادی برای جامعه هستند اقدامی صورت پذیرفته و یا در صورت عدم توان مدیریت ، ضمن پوزش از ملت بابت اعتمادشان استعفا داده و صحنه مدیریت کلان کشور به افراد توانمند تر واگذار گردد.

انتهای پیام /

منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار